Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Dziecko wykorzystywane seksualnie. Mechanizmy powstawania patologii

Terapia i edukacja seksualna ODC. 8/13

Czym jest wykorzystanie seksualne, jak je zdefiniować i rozpoznać?

Transkrypcja video Dziecko wykorzystywane seksualnie. Mechanizmy powstawania patologii

00:00:17

Dzień dobry państwu.

00:00:19

Moje nazwisko mar łabaj serd.

00:00:22

Jestem pracownikiem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, w którym kieruje zakładem seksuologii społecznej i klinicznej.

00:00:32

Mówię o tym państwu lato Boże dzisiejszy wykład jest ściśle związane związane z tym, czym zajmujemy się na codzień. Zarówno ja w swoim zakładzie, kierując nim, jak i wszyscy moi współpracownicy, pracując w tym zakładzie, zajmujemy się problemami seksualności człowieka, a dzisiaj chciałabym państwu przedstawić kawałek wycinek. Powiem związane z seksualnością człowieka.

00:01:02

A konkretnie związane z patologią obszar, którym interesujemy się dzisiaj w czasie wykładu, to jest niestety obszar mroku seksualnego. To jest obszar, mówiąc językiem naukowym, patologii seksualnym i co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

00:01:21

Dlatego też pozostajemy dzisiaj w takim obszarze, który jest odchyleniem od normy, który wyraźnie pokazuje, że seksualność człowieka może być.

00:01:33

I, żeby dodać to i myśleć o pewnych zaburzeniach również w kierunku naprawczym. Jest to obszar, gdzie można dużo zrobić zarówno na poziomie profilaktyki, jak i na poziomie interwencji. Żeby do rozwoju patologii nie dopuścić temat dzisiejszy.

00:01:55

Opisuje wykorzystanie seksualne, ponieważ zwrócono się do mnie z prośbą o. Zobaczcie w tytule tego pojęcia dziecko wykorzystywane seksualnie tytuł ten trochę rozszerzyłam i tak jak państwo widzą w tytule, tym znajdują się jeszcze 3 punkty, które koncentrują naszą uwagę na konkretnych zagadnieniach, którym poświęcimy sporo miejsca. Pierwsza sprawa to są mechanizmy powstawania patologii seksualnej.

00:02:27

2 sprawa to są konsekwencje wykorzystania seksualnego.

00:02:32

A więc to, czym podologia skutkuje i to w znaczeniu dosyć szerokim zarówno co do obszaru tych konsekwencji, jak i co do czasu ich trwania i wreszcie 3 sprawa ta, o którym mówiłam i ta, która związana jest bardziej z zasobami człowieka i bardziej związana jest z pubami interwencji i zapobiegania. To już sprawa zapobieganiu wtórnej wiktymizacji.

00:03:01

Dlatego, że wykorzystanie seksualne w dzieciństwie on może skutkować i może wiązać się później stąd, więc ja nim do powtarzania.

00:03:14

Uczestnictwa w tego rodzaju zjawisku, a więc może skutkować tak zwaną re Wiktymizacją, albo tak jak to nazwałam tutaj podpunkcie 3 wtórną wiktymizację na samym początku chciałabym państwu przedstawić pewien sposób myślenia.

00:03:33

Które zarówno wskazuje na to, jak widzę zjawisko wykorzystania seksualnego dziecka przez osobę dorosłą, jak i też w jaki sposób to złomowisko umieszczam w szerszym kontekście kontekście niebiesko very zaznaczyłam, że chodzi o wykorzystanie seksualne dziecka przez osobę dorosłą.

00:03:58

Dlatego, że pojęcie wykorzystania seksualnego jest pojęciem szerokim. O tym za chwilę będą mówić i takim pojęciem, które nie jest zawożą do osoby dorosłej.

00:04:10

Natomiast na początku chciałabym państwu przedstawić sposób myślenia o zlewisku wykorzystania seksualnego dziecka, myślenia, które nie ogranicza się tylko do jego osoby.

00:04:28

Skoncentruję się, ma pewnych elementach tego zjawiska. Najpierw na pewnych przyczynach, a więc na odpowiedzeniu sobie na pytanie, dlaczego w ogóle do tego zjawiska dochodzi? Następnie, tak jak państwo widzą w tej sekwencji, która pojawia się na ekranie, skoncentruje się na tym.

00:04:53

Czym jest sam tym oraz uczestnicy, którzy w tym, czym mu biorą udziału i łoki tym czym i jakie objawy on wywołuje i w konsekwencji tego, co mówiłam poprzednio skoncentrują się na etapie ostatnim ma następstwach, dlatego, że rozumie wykorzystanie seksualnego dziecka jako zjawiska z obszaru patologii.

00:05:25

Skutkuje tym, że gdy mówimy o jego następstw.

00:05:28

Twarz musimy się liczyć z faktem, że następstwa to będą różne, a więc sam fakt, że coś jest patologią, jeszcze nie znaczy, że zawsze w każdych okolicznościach musi skutkować głębokimi negatywnymi następstwami o długotrwałym czasie.

00:05:53

A więc skoncentrujemy się teraz na pierwszym elemencie zjawiska wykorzystania, która to później wywody podsumuje wynikającą z tego procesu myślenia wykorzystaniu definicją. Najpierw przyczynek, jeśli myślimy o przyczynach, no to oczywiście najpierw należy sobie odpowiedzieć na pytanie.

00:06:19

Kogo to przyczyną dotyczą zjawisk o wykorzystanie seksualne? Mogą to jest zjawisko, które zawiera określone grupy albo nie jedną określoną objadę uczestników.

00:06:34

Gdy mówimy o wykorzystaniu, to mówimy o uzdrowisku, w którym uczestniczą co najmniej wprost i conajmniej bezpośrednio 2 osoby.

00:06:45

Ofiara i sprawca bardzo podkreślam fakt, że chodzi o conajmniej 2 osoby i o tak zwany uczestnictwo bezpośrednie, bo oczywiście może być tak, że w związku wykorzystania do bierze udział więcej osób.

00:07:04

Nie wie, że z rowiska wykorzystania nie dokonuje się wyłącznie między ofiarą a sprawcą, ale może dokonywać się w szerszym kontekście.

00:07:17

Gdzie udział innych osób jest dość ewidentny, ale może też.

00:07:23

Zazwyczaj się tak odbywa.

00:07:26

Tylko w obecności ofiary i sprawcy. W związku z tym powstaje szereg pytań najpierw związanych z takim pytaniem. Baza lnym, a mianowicie jak dochodzi do wykorzystania seksualnego dziecka, jak to się je?

00:07:44

Dlaczego? Jakie są przyczyny tego zjawiska, tak jak Państwo widzą, żeby ułatwić percepcję i państwu i sobie to oko dotyczy? Ofiary zaznaczony jest kolorem żółtym, a to, co dotyczy sprawcy zaznaczył miły jest kolorem niebieskim.

00:08:05

Powstanie też dla nas bardzo istotne pytanie o czynniki ryzyka, jak to się dzieje, że ktoś staje się ofiarą?

00:08:15

Dlaczego? Czy są pewne elementy, które powodują, że ktoś stanie się ofiarą szybciej, a ktoś i zostanie ofiarą?

00:08:26

Dalej 2 pytanie, które wtedy powstaje dotyczy tej smugi, która jest w sumie niebiesko. To jest pytanie o to, kto staje się sprawcą, w jakich okolicznościach i dlaczego.

00:08:41

Gdy odpowiemy sobie na te pytania i będziemy wiedzieć, kim jest sprawca, kim jest ofiara i dlaczego oni takimi osobami w takich rolach występują, to.

00:08:54

Będziemy musieli obserwować to, co się dzieje nie dalej, a nie mówicie sposoby reakcji i sposoby radzenia sobie i obrony przed tym, co się stało, czyli gdy będziemy już wiedzieli, kim jest opieraj sprawca i czym to będziemy musieli przyjąć do wiadomości, że zarówno ofiara, jak i sprawca uruchamiają mechanizmy obronne i też mechanizmy zaradcze, które.

00:09:25

Mają swoje określone funkcje, jeśli chodzi.

00:09:31

Ofiarę to to, co zwykle jest celem ofiary czy śle domem czy nieświadom, to jest przeżycie. Przeżycie tego zdarzenia, wyjście z tego zdarzenia z jak najmniejszymi szkodami.

00:09:48

A więc nazwałam to tak jak w literaturze, to siem nazywa to zjawisko i ten cel, a nie mówicie o clo nie natomiast.

00:09:57

Jest to, czym sprawca dysponują.

00:10:03

I co chce zrobić sprawca po zdarzeniu? Czy po wykorzystaniu seksualnego dziecka to ma dwoisty charakter? Z jednej strony może to być chęć nie powtórzenia, nigdy tego zjawiska sprawcą może powodować po wykonaniu tyłu.

00:10:27

Nie powracania, czyli doprowadzenia do tego, żeby nigdy krzywda, która się stała i patologia nie miała więcej miejsca tego rodzaju.

00:10:39

Scenariusz, który państwu zarysowałem na początku, to jest scenariusz tak zwany optymistyczne, że ofiara.

00:10:49

Ocaleje to znaczy będzie żywa i będzie w stanie uruchomić mechanizmy zaradcze, a więc takie mechanizmy, które pozwalają zarówno przeżyć, jak i konstruktywnie poradzić sobie z tym zdarzeniem. A sprawca?

00:11:06

Również doświadczy tego, że dopuścił się patologii i będzie chciał ją opuścić i w tym celu oznaczyłam ten rodzaj scenariusza i ten rodzaj dojdziemy po stronie sprawcy.

00:11:19

I określiłam ogólnym terapii, bo to jest najlepszy sposób do tego, żeby nigdy nie doszło do nawrotu. Natomiast oczywiście są jeszcze scenariuszom i to nie ukrywam, że to są scenariusze częstsze, że nie kończy się po stronie ofiary. Wykorzystanie ocaleniem, że kończy się mu czymś inną. Zaznaczyłam to i też kolor użyłbym, bo.

00:11:49

Znajduje się to po stronie ofiar.

00:11:52

Może się to skończyć urazem po stronie ofiary, a więc takim stanom ofiary, który jest negatywnym następstwem tego, co się stało, czyli negatywnym dość silnym następstwem wykorzystania czasem długotrwałą, czasami krótkotrwałą, czasami o charakterze bardzo silnym, także aż mijającym charakter ptsd.

00:12:21

A to samu urazem krótkotrwałą, które może przejawiać się przez określenie kliniczne objawy i trwać krótko. Czasami natomiast scenariusz negatywną po stronie sprawcy, to jest niestety powrót do tego rodzaju zachowań i ten zaznaczymy przez przeze mnie tutaj na sladzie, którą, który państwo widzą na ubraniu.

00:12:52

Z tym Mariusz on pokazuje, że.

00:12:57

Czyny, które ma określone przyczyny.

00:13:00

Oni pozostaje w kręgu patologii społecznej, no i przede wszystkim w kręgu patologii seksualnej. Następnie scenariusz, który dokonuje się po czynie, może być scenariuszem albo negatywnym po stronie ofiary i po stronie sprawcy, albo symbolu cham.

00:13:23

Optymistycznym IV ogień i Pad Kach, aby do jednego lub 2 scenariusza doszło, muszą wystąpić określone warunki i określone okoliczności.

00:13:35

Ostatnim elementem tego wykresu jest element, który dotyczy pewnej przyszłości, a mianowicie dotyczy skutków urazu, które nie zamykają się tylko w jednym pokoleniu, a więc nie zamykają się tylko w pokoleniu ofiary.

00:13:54

I w pokoleniu z.

00:13:55

Dawcy wygląda to w sposób następujący po stronie ofiar u uraz może być tak potężny, ale go skutki tak dalekosiężne, że ofiara przekaże pewne elementy przeżytego urazu i negatywnego doświadczenia następnemu pokoleniu.

00:14:15

Mówiąc krótko i przechodząc na język konkretu, to może być tak, że ofiara sama funkcjonując już w nowym związku.

00:14:26

Zwłaszcza jest to widoczne w rodzinach kazirodczy.

00:14:29

Czy sama nie będzie umiała uchronić swoich dzieci albo swojego dziecka przed wykorzystaniem seksualnym? Dlatego, że jej uraz, czyli jego uraz, bo przecież ofiarą może być również i dziewczynka i chłopiec może być tak potężny, że zaburzy funkcje ochronne ofiary były.

00:14:52

I brak ochrony w stosunku do dziecka może skutkować również u tego dziecka wykorzystaniem seksualnym. Podobnie niebezpieczeństwo przekazania pewnych treści w przekazie międzypokoleniowym również dotyczy sprawcy.

00:15:10

Powtarzalność działań wobec ofiary może doprowadzić do tego, że w przekazach międzypokoleniowy.

00:15:20

Będzie zawarte zezwolenie na adres je czy zezwolenie na przemoc seksualną. Stąd też w następnym pokoleniu pokoleniu, które wychowuje sprawca, ten przekaz nie robić obecnie i ten przekaz pokoleniowy tym razem przekaz, że istnieje zezwolenie na agresję seksualną trafi do następnego pokolenia i następne pokolenie może naznaczyć.

00:15:51

Ten sposób myślenia pokazuje państwu, że w momencie, gdy mamy do czynienia z wykorzystaniem seksualnym dziecka, powiem to wprost. Młyn DEM jest wyłącznie koncentracja na ofierze i błędem jest wyłącznie badanie ofiary jej osoby, bez uwzględnienia kontekstu chcę tu państwu wyraźnie jednak powiedzieć, że czym innym jest widzenie ofiary w kontekście.

00:16:23

Po to, żeby móc ofierze służyć lepszą diagnozą i lepszą interwencją, a czym innym jest do koncentracja na ofierze do koncentracji uzdrowiskiem negatywnym, bo zaczynamy koncentrować się i poświęcać uwagę znaczną innym czynnikom. To wtedy rzeczywiście dopuszczani się błędu polegającego na pozostawieniu ofiary bez stosownej czy pomocy diagnostycznej.

00:16:52

Czy pomocy później terapeutycznej?

00:16:56

Koncentracja na ofierze jest elementem podstawowym w działaniu jakimkolwiek teoretycznym, błędno Stycznym, interwencyjnym, profilaktycznym, natomiast nie należy tego robić i mówię tu Paweł z pozycji i teoretyka i praktyka, żeby zawężać pole widzenia.

00:17:16

Tak, żeby nie krzywdzić ofiary pomijaniem pewnych informacji.

00:17:22

Dlatego też bardzo zachęcam osoby zarówno zajmujący się badaniem zjawiska wykorzystania.

00:17:28

Z jakiejkolwiek perspektywy czy z perspektywy ofiary czy sprawcy, jakie osoby pracujące z ofiarą, żeby widziały szerszy kontekst zarówno codo obszaru szerokiego, jak ICO do czasu?

00:17:44

W tej chwili skoncentruje się na czynnikach ryzyka.

00:17:49

Ale zanim przejdę do czynników ryzyka, pokażę państwu, dlaczego tak bardzo ciskam na to.

00:18:01

Definiować zjawisko wykorzystania, biorąc pod uwagę wykorzystując szerszy kontekst z tego, co powiedziałam, zjawisko wykorzystania nie dotyczy tylko nicy stów stobą mechanizmu isto go następstwa czasowego wynika, że w zjawisku wykorzystania uczestniczy obok dziecka.

00:18:25

I obok sprawcy szereg osób, które w tym zjawisku biorą udział zarówno przed jego wystąpieniem, jak i w trakcie, jak i po.

00:18:34

Dlatego też musimy być gotowi na to, że różne osoby definiują zjawisko wykorzystania zależności od roli, w której występują przede wszystkim z tego, co powiedziałam już wynik.

00:18:50

Ka że zjawisku wykorzystania na poziomie badań na poziomie diagnoz było udziału klinicyści podobne zresztą, bo publicystów naliczam terapeutów, który w tym, którzy tym zjawisku biorą udziału. Stąd też no klinicyści definiujemy zlewisko, mówiąc o tym, że to jest pewne zjawisko kliniczne.

00:19:15

I nasze definicje, to są definicje kliniczne z 2 strony, w tym zjawisku biorą udziału prawnicy lub wszyscy ci, którzy należą do organów ścigania do organów ochrony prawnej, a więc policja, sędziowie, prokuratorzy i to są osoby, które definiują to samo zjawisko, ale opierając się między Unia definicjach prawniczych.

00:19:42

Wreszcie to, co skupia najszerszą grupę definicji i to skupia najszerszą grupę osób posługujących się tymi definicjami. To są definicje społeczne, a mianowicie definicję pochodzące od tak zwanego człowieka na ulicy, czyli definicje potoczne.

00:20:03

Wykres, który państwo mają przed sobą, to jest wykres, który wskazuje zakresy tych definicji.

00:20:11

Ważne o tyle, żebyśmy rozumieli, że w momencie, gdy wszyscy spotykamy się ze z łowiskiem wykorzystania, czy ci, którzy mają wiedzę profilaktyczną, teoretyczną, diagnostyczną, a więc wiedzę kliniczną.

00:20:27

Z tymi, którzy mają wiedzę prawniczą i z osobami, które mają wiedzę potoczną, gdy oni wszyscy razem definiują to samo z łowisko, musimy mieć świadomość, że definicje piwniczny są najszersze definicje prawnicze są węższe i definicje społeczne są najwęższe.

00:20:46

Efekt jest taki wziąłby definiuje to, co się stało. Sprawca nie definiuje to, co się stało. Diagnosta pieniędzy 100.

00:20:56

Gdyby gdy definiuje to, co się stało, prawnik, to definicje nie muszą się ze sobą pokrywać.

00:21:04

Teraz ocenie pozwala viscose punktu widzenia takiego konkretnego i praktycznego, a więc gdy o tym zjawisku konkretnym mówi clinic ysta to piwnicy stał mówi o zjawisku szeroko tak zrobi sko wykorzystania seksualnego, o którym mówimy, to jest zjawisko, które miało albo w tej sytuacji ma miejsce.

00:21:28

Prawnik nie zawsze w tej sytuacji może udzielić podobnej odpowiedzi.

00:21:35

A osoba tak zwana na ulicy, czyli osoba, która wypowiada się bez wiedzy specjalistycznej, może powiedzieć, że uzdrowisko to w ogóle nie miało miejsca.

00:21:46

Mówiąc krótko, może pobędę posiłkować się przykładem, gdy doszło do czynności seksualnej polegającym na dotykaniu narządów płciowych dziecka przez ubranie, sprawca może powiedzieć, taak nic się nie stało.

00:22:06

Nie doszło do zgwałcenia. Czynność polegająca na wykorzystaniu nie miała miejsca prawnik.

00:22:14

Takiej opinii nie podzieli, a więc w tym wypadku powie tak rzeczywiście zgodnie z artykułem 200 paragraf jeden to czynność kwalifikuje się jako czynność definiowana pod postacią wykorzystania seksualnego dziecka przez osobę dorosłą.

00:22:31

Klinice 100 wyda taką samą diagnozę?

00:22:35

Do czego zmierzam do tego, że definicje piwniczne, którą państwu tutaj zebrałam, to są definicje bardzo też różnorodnie i szerokie.

00:22:48

Nie będę ich omawiała, bo wydawało mi się, że to w ramach tego wykładu tylko rozumuję i sposób myślenia jego treść, ale mogą państwo nad tymi definicjami się pochylić i zastanowić istotą tych definicji wszystkich są.

00:23:05

3 albo 4 zawarte w nich elementy pierwsze opis osoby.

00:23:11

Ofiary po 2 opis sprawcy i jego osoby, a po 3 opis działań, a więc we wszystkich definicjach klinicznych powtarza się to, o czym mówiłem na wstępie, że gdy mamy do czynienia ze zjawiskiem wykorzystania, jakkolwiek je definiujemy i opisujemy, zawsze musimy starać się opisać te 3 osoby. Ofiarę sprawca Przepraszam 2 osoby ofiarom sprawdzę.

00:23:41

I 3 element w postaci działań, czasami definicja.

00:23:47

Pojawia się jeszcze jeden element i ja o tym elemencie w sposób ukryty.

00:23:53

No że nie ex definitione, ale wspominałam do tej pory ten element nazywa się awers ja. Albo inaczej awers yj noś czynu.

00:24:03

Co to oznacza? Oznacza to, że czynna jest czynem, który wchodzi w skład patologii społecznej. Stąd mój wstęp na temat.

00:24:14

Aspektu wykorzystania niedawnego patologicznego i ten aspekt jest to sami wprost podkreślamy definicjach, jeśli zechcą państwo pochylić się nad tymi definicjami, one są tak stable gazowane, żeby można było łatwo. Zarówno te elementy 3 wyróżnić, jak im już nie było łatwo znaleźć literaturą, która o nich mówi.

00:24:42

Tak wygląda definicja kliniczna, która mówi o 3 elementach, czasami pokazując element 4.

00:24:52

Definicja prawnicza ta, którą posługują się wszyscy ci, którzy biorą udział w procesie związanym z sprawną ochroną dziecka. Oni posługują się definicją, która znajduje się w artykule 200 paragrafie D.

00:25:08

I też wskazuje na wszystkie te elementy wykorzystania, o których państwu przed chwilą mówiłam języku prawniczym. Oczywiście brzmi to trochę inaczej niż w języku klinicznym, dlatego, że krótkie, określonemu słowo, kto obcuje płciowo Zamora już 2 elementy. Kto zawiera określenie sprawcy i to chciałabym powiedzieć o tym wyłącznie, że chodzi o osobę, która.

00:25:39

Odpowiada z punktu widzenia prawnego za dokonany czyn, czyli ponosi odpowiedzialność prawną za dokonań. I czym jest dorosła? Mówię bardzo skrótowo, bo nie chcę przeprowadzać analizy prawniczej w tej chwili tego przepisu dalej zawarty jest określenie, czemu dlatego, że wskazanie czynu polega na określeniu obcuje płciowo oraz.

00:26:06

Dopuszcza się innej czynności seksualnej, czyli wskazanie, czemu w języku prawniczym.

00:26:13

Ma na celu pokazanie, że chodzi o dwojakiego rodzaju tym, czym polegający na obcowaniu, czyli na kontakcie seksualnym genital nym i jego syn Boga tah, względnie też na innej czynności seksualnej, która nie wynika z połączenia genitaliów. Uzależniony oczywiście od płci ofiary i sprawcy, ale jest jakąkolwiek inną czynnością bardzo szeroko ujętą z obszaru.

00:26:44

Życia seksualnego człowieka.

00:26:47

I w ten sposób mają państwo informacje, że prawnik i psycholog czy prawnik i piwnicy 100 zainteresowani są tymi samymi elementami wykorzystania określeniem sprawcy i określeniu czynu, a oprócz tego, tak jak mówiłam poprzednio zarówno clinic ysta, jak i prawnik zajmują się określeniem ofiary. Kim jest ofiara?

00:27:14

Z punktu widzenia przepisów prawnych obowiązujących na terenie Polski ofiara jest małoletnim poniżej 15 roku życia, a więc nie chodzi o to, że to jest w ogóle małoletni, ale małoletni do tego określonego wieku.

00:27:34

Z, B więc to Wszystko wracam do poprzedniego wykresu. W związku z tym, mając na uwadze.

00:27:44

To, co stało się z ofiarą?

00:27:48

W obszarze definiowanym znajduje się i ofiara i sprawca. Czym to skutkuje? Proszę zwrócić uwagę, że definicja kliniczna w tej sytuacji mówi o tym, że z wykorzystaniem seksualnym mamy do czynienia wtedy, kiedy osoba dorosła czasami w definicjach klinicznej. Jak państwo sprawdzą?

00:28:12

Występuje określenie osoba dojrzała seksualnie angażuje dziecko w jakąkolwiek aktywność natury seksualnej, której intencją jest seksualne zaspokojenie osoby dorosłej.

00:28:27

Konstruując tą definicją i opierając się na powiem zbiorczym wniosku, który płynie skazami państwu w tabeli definicjach, zdecydowałem się na postawienie znaku zapytania przy określaniu intencji, dlatego, że gdy klinicznie wiemy, że wykorzystanie seksualne polega na angażowaniu w jakąkolwiek czynność natury seksualnej dziecka.

00:28:56

Przez osobę dorosłą.

00:28:58

Istnieniu jeszcze konieczność odpowiedzenia na pytanie.

00:29:03

Czy ta aktywność natury seksualnej ma w sobie zawartą intencję zaspokojenia seksualnego osoby dorosłej. Pewne definicje kładą bardzo spory nacisk.

00:29:18

To proszę sobie zobaczyć, jak to w tabeli wygląda przy definicji londyńskiego Komitetu do spraw wykorzystania seksualnego dzieci, kiedy bardzo wyraźnie forsuje się informacje.

00:29:32

I ten element wykorzystania, że intencją sprawcy musi być zaspokojenie osoby dorosłej i to zaspokojenie seksualne.

00:29:42

Oczywiście wiadomo, że osoba, która jest sprawcą, nie musi być osobą, która jest zaspokojona, zawsze seksualnie, bo sprawca może na przykład wykonywać film pornograficzny i samo nie czuć zaspokojenia seksualnego, ale działać w celu zaspokojenia odbiorców, czyli widzów. Natomiast problem głębszy i zwracam państwu na to uwagę, zwłaszcza diagnostą powstaje wtedy.

00:30:13

Gdy sprawca działa.

00:30:16

W sposób mieszany, a mianowicie jego motywy są bardzo wyraźne, nie seksualne. Na przykład sprawca działa z motywów poznawczy.

00:30:28

Te motywy poznawcze Guido śmy definiowali, że tylko motywacja seksualna jest elementem definicji wykorzystania. O nabyłam wykluczały do nie działania z obszaru definiowania wykorzystania seksualnego, w związku z czym warto również wziąć pod uwagę, że jeśli sprawca działa w obszarze.

00:30:53

Narządów płciowych, dziecka i działania te nie mają charakteru działań pielęgnacyjnych leczniczych. To możemy założyć, że element zaspokojenia seksualnego sprawcy jest elementem conajmniej obecnym jako element. Mieszanie motywacji sprawcy.

00:31:15

Radzę na to zwracać uwagę, dlatego, że działa nych sprawcy świadomość.

00:31:23

Tego rodzaju elementu czasami jest istotą zaprzeczania, że wykorzystanie miało miejsce.

00:31:31

Natomiast sam fakt, że sprawca zaprzecza, że jego intencją nie jest seksualno wykorzystania.

00:31:38

Nie dziecka, bo sprawcą nie chce zaspokoić i by seksualnie to jeszcze nie znaczy, że to jest przesłanka nie istnienia tej intencji albo w wersji mieszanej albo wersji niejawnej, albo w wersji ukrytej i zaprzeczaniu przez sprawcę przypadku definicji prawniczej.

00:31:59

Określenie, czym jest wykorzystanie z łatwiejsze, bo artykuł 200 paragraf jeden robi to w sposób klarowny, natomiast w przypadku definicji społecznej sytuacja nie jest taka nas na dlatego, że badania między innymi zawackiej Karol nie Lewandowski pokazały, że.

00:32:20

W społecznym widzeniu wykorzystania tylko te najbardziej surowe, tylko tak zwane kontakty pani tradycyjne i to o kontakty z małym dzieckiem są traktowani jako wykorzystanie seksualne.

00:32:36

Dlatego też ta wizja, którą tutaj państwu zaznaczyłam, tych 3 obszarów, które się ze sobą nie schodzą, jest dla nas sporym problemem. Gdy funkcjonujemy diagnostycznie badawczo.

00:32:50

Lub gdy funkcjonujemy terapeutycznie, to komu jej ofiara?

00:32:56

To jak ocenia zjawisko prawnik nic ysta i to co mówi sprawca zazwyczaj.

00:33:04

Nie jest spójną, jednolitą wersją, która ma możliwość zmieszczenia się w tym najwęższym kręgu definicji, czyli w definicjach społecznych. Głównie o tym, o tego, że trzeba być na tego rodzaju sytuacje otwartym i wiedzieć, że tendencja społeczna ma.

00:33:27

Tego rodzaju cel, aby patologię zawężać. I proszę państwa, badania nad osobami, które mało ciągu związek z patologią społeczną pokazują, że ich obrony idą kierunkach albo w kierunku nadmiar owym, czyli w kierunku powiększania patologii.

00:33:47

Ale jest to mniejszość spośród nas. Tak warto powiedzieć albo w kierunku obrony przed patologią i w kierunku niewidzenia.

00:33:57

Właściwego zakresu zjawiska.

00:34:01

Zastanawiam się nad tym, czy składnie nas to gta mówią do refleksji czy raczej do mechanizmu obrony przed patologią? To już będzie pytanie, które pozostanie we mnie bez odpowiedzi na państwa zostanie pytaniem otwartym. Ona brzmi tak, czy pracując czy stykając się z tym obszarem sami mamy tendencję funkcjonować jak specjaliści?

00:34:29

Czemu widzieć szeroki zakres tego zjawiska? Czy mamy tendencję funkcjonować jak człowiek z ulicy, zawężać jego zakres, żeby obronić się przed patologią?

00:34:40

Mówię o tym na wszelki wypadek, dlatego, że definicje piwniczny zestawione w tabelach są dla państwa do wykorzystania, także by były dla państwa wskazówką jak piwnicy. Stan faktycznie, zjawisko to nie dzieć powinienem.

00:34:56

A więc powinien mówić o angażowaniu dziecka przez dorosłego w jakąkolwiek aktywność, a więc aktywność, o której państwo za chwilę przekonają się, że ma różne stopnie i mozy inności, a teraz przejdę do tego wykresu znowu i zatrzymam się na czynnikach ryzyka wyjaśniając pewną rozbieżność między czynnikami ryzyka.

00:35:27

Czynnikami, które doprowadzają do powstania sprawstwa. Najpierw czynniki ryzyka stawania się ofiarą.

00:35:36

Na początku chce dość ostro postawić pewne twierdzenie, że czynniki ryzyka stałą się ofiarą. Po pierwsze nie wiążą się z winą dziecka.

00:35:51

Które staje się ofiarą, pada 2, wiążą się z jego odpowiedzialnością za stanie się ofiarą. Czynniki ryzyka są to elementy, które niestety zwiększają możliwość, że to dziecko, a nie inne, akurat padną ofiarą wykorzystania. Jak państwo widzą, te elementy one są elementami obiektywnymi. To są elementy związane z płcią dziecka.

00:36:23

Powiem krótko, że płeć żeńska jest czynnikiem wyższego ryzyka.

00:36:29

Z bardzo prostych przyczyn, dlatego, że większość społeczeństwa jest heteroseksualnej orientacji oraz większość sprawców wykorzystania to są mężczyźni. W tej sytuacji zagrożenie i elementu ryzyka po stronie płci żeńskiej niż wyższe.

00:36:50

To jaką kto dysponuje płcią nie jest zależne, a nie od ofiary ani od tego, dzięki komu ta płeć zaistniała.

00:37:01

Po prostu ludzic on rodzi się dziecko określonej płci, a ryzyko to u z ryzykiem z tym pustą płciom.

00:37:10

Wody mala miętam czy 2 sporą grupą czynniki czynników ryzyka są czynniki związane z wiekiem dziecka. Gdybym miała krótko, skąd budować to młodszy wiek jest wyższym czynnikiem ryzyka, ale proszę państwa, to byłaby dość banalna podsumowanie tego złożonego zjawiska nigdy dziecka każdy ma swoje czynniki ryzyka.

00:37:37

I też swoim zasoby, czyli tak zwana bufory i czynniki ochrony. Gdy mamy do czynienia z dzieckiem młodszym z dzieckiem z tak zwanego wczesnego dzieciństwa, czyli z Trzylatkiem, to czynnikiem ryzyka jest to, że to dziecko jest bardziej bezbronne niż dziecko ze średniego dzieciństwa. Natomiast czynnikiem ochronnym jest to, że zwykle dziecku temu towarzyszy opieki.

00:38:07

Szkoleni czynnikiem ryzyka jest to, że bezbronność polega również na tym, że dziecko nie umie zakomunikować o tym, co się stało.

00:38:17

Natomiast czynnikiem ochronnym jest to, że czuwający opiekun, jeśli widzi zmiany w zachowaniu dziecka, to zachowanie te zmiany rejestrują jest w stanie pomóc.

00:38:30

Byłem taki powiedziałabym mało.

00:38:34

Może widoczny przykład dotyczące wykorzystania małego dziecka w wieku od Zero do 3. Ta grupa jest rzadko narażona na wykorzystaniu.

00:38:45

Niestety, obawiam się, że rzadko w sumie z tego powodu, że rzeczywiście, bo wykorzystaniu niech on nie dochodzi, ale z tego powodu, że była gnoza, wykorzystałam. Miały wtedy bardzo trudno.

00:38:57

Właśnie ze względu na trudność komunikacji dzieckiem, co z jednej strony powoduje zachętę dla sprawcy, a z 2 strony jednakże sam fakt wystąpienia tak zwanej pedofilii pod postacią infant do chwili jest stosunkowo uzdrowiskiem rzadkim.

00:39:18

Gdybyśmy rozpatrywali wiek dziecka starszy w okresie średniego dzieciństwa do 6 roku życia, czy w okresie późnego dzieciństwa do 12.

00:39:28

Czy też ok?

00:39:30

Wczesnej adolescencji między wolności a 15. Proporcja między czynnikami ryzyka i między czynnikami ochronnymi, czyli tak zwany buforami zmienia się.

00:39:44

Dlatego też.

00:39:46

Wiedza o tym, co jest czynnikiem ochronnym, a co jest czynnikiem buforowy?

00:39:53

Jest też wiedzą istotną w przypadku, gdy pracujemy jako diagności z dzieckiem, którą przeżyła doświadczenie wykorzystania seksualnego. Wiedza o tym, co w jakim wieku może czynić wykorzystanie najbardziej prawdopodobnym to też jest wiedza związana z wiedzą o zasobach dziecka. I dlatego takim 3 elementem ryzyka jest brak pewnych zasobów albo buforem jest wykorzystaniu pewnych zasobów. Wybrałem państwu.

00:40:25

3 rodzaje danych na temat czynników ryzyka związanych z brakiem zasobów.

00:40:31

To jest przede wszystkim niepełnosprawność ruchowa, czyli dziecko, które w jakiś sposób jest niepełnosprawne. To jest dziecko, które ryzykuje bardziej żyjąc i w przestrzeni społecznej się poruszając. Dzieci, które mają zaburzenia związane z funkcjonowaniem zmysłów, niesłyszące nie widział nic.

00:40:54

Szybciej staną się ofiarami przemocy niż dzieci pełnosprawne. Również z tego powodu żadna sprawców zarówno poziom ujawnienia jest trudniejszy, dlatego, że dziecko ma trudność z sumieniem. Jeśli jest to dziecko, niewidome brak wygląda sprawca, a dziecko miło słysząc.

00:41:16

Chcę któremuś z porozumieniem się z kolei o to z otoczeniem. Podobnie wynik fam dotyczy uczniów szkół specjalnych. Nie mówicie niepełnosprawność, co dla państwa jest pewne, oczywiste, niepełnosprawność intelektualna, ona również czyni.

00:41:36

Czynnik ryzyka wyraźniejszym zwracam na to uwagę, że diagnostycznie.

00:41:43

Postępując z ofiarą czy z osobą, która mówi o ujawnia wykorzystanie seksualne albo jej opiekunowie je ujawniają, należy wiedzieć, że czynnik ryzyka jest elementem, który trzeba wziąć pod uwagę jako czynnik zwiększający prawdopodobieństwo wykorzystania badania. Bardzo wyraźnie podkreślają, że.

00:42:08

Osoby, które dysponują lepszymi zasobami, czyli dzieci, które dysponują lepszymi zasobami, na przykład zasobami w postaci obojga żyjących rodziców, rzadziej ulegają wykorzystaniu niż te, które mają tylko jednego rodzica.

00:42:26

Wiedza o tym to jest wiedza contextual na i bardzo państwo zachęcam do tego, żeby nie tylko gdy pracujemy z dziecka.

00:42:36

Ten umawiającym wykorzystanie skupiać się na procedurze, na przykład oceny wiarygodności do znaj dziecka, ale skupiać się na szeroko ujętej diagnozie diagnozie, która dostarczy nam wielu danych kontekstu alnych, a więc gdy chcemy to określić w sposób bardzo konkretny, ona powinna również zbadać rozwój seksualny, emocjonalny, społeczny, intelektualnie dziecka.

00:43:06

Innego otoczenia, by móc zorientować się o jego zasobach i czynnikach ryzyka.

00:43:14

2 rzecz, która może się państwu wydawać bardzo słabo związana z wykorzystaniem, to jest odpowiedzenie sobie na pytanie.

00:43:25

Kim jest sprawca? Co wiemy o sylwetce sprawcy? Dlatego, że w momencie ujawniania.

00:43:33

Osoba sprawcy.

00:43:35

Albo w sposób taki, że dziecko mówi o niej w prosty albo w sposób taki, że pośrednio wskazuje na pewne elementy opisujący tę osobę osoba sprawcy jest też źródłem informacji o zjawisku wykorzystania i źródłem informacji zarówno o jego przebiegu, jak i o jego istocie. Stąd też wie, że państwa zawarłam w tym w układzie.

00:44:03

Też wiedzę o tym, kim są sprawcy i wiedzę o tym było, o czym go w ogóle ludzie stają się sprawcami, żeby krótko to jedynie zarysować.

00:44:15

Nie ma jednej odpowiedzi, dlaczego ktoś zostaje sprawcą, ale dobrze jest wiedzieć, że istnieją po stronie sprawców pewne elementy, które wyjaśniają, dlaczego?

00:44:28

Kobieta czy mężczyzna, jeśli chodzi o częstość, to kolejność ta jest odwrotna. Zostały sprawcą właśnia nią to teorie bardzo szczegółowe teorie, na przykład tak jak teoria powstawaniu nawrotów, z której to wiedzy możemy odtworzyć wiedzę o cyklu.

00:44:50

Powstawania wykorzystania, jeśli mówimy o wykorzystaniu, które jest nie jednorazowe.

00:44:57

Jeśli mamy do czynienia z wykorzystanym o przykład długotrwałym jednorazowym, to znajomość tego rodzaju wiedzy i to brak dziecko mówi o działaniu sprawcy, pozwala miany dorzucić do tego element naszej diagnozy.

00:45:14

Element wiedzy o tym, czy wykorzystanie, o które dziecko, o którym dziecko informuje ono uprawdopodabnia fakt, że nawracanie jest zgodne.

00:45:28

Z pewnym cyklem, o którym mówimy powstawania nawrotów zachowań.

00:45:33

To samo dobra jest wiedza etiologii pedofilii, gdy pewne czynniki jednostkowe po stronie sprawcy, które też mogą być zawarte w narracji dziecka albo jego opiekunów są obecne.

00:45:47

No więcej wiedzy nam o tym, jak działa sprawca i dlaczego dostarczają teorię wyro czynnik owe.

00:45:56

Wszystkie te teorie sprowadzają się do jednego do wyjaśnienia, dlaczego.

00:46:04

Dorosła osoba, zamiast zaspokajać się seksualnie z 2 dorosłą osobą.

00:46:11

Zamiast pozostać w normie z jakiś powodów marnie tej pozostać nie może i kieruje swoją zachowania ku takim obiektom, jakim jest dziecko.

00:46:24

Wyjaśnienie i znajomość precyzyjna znajomość tego, jak działa sprawca pomaga w diagnozie dlatego, że pomaga zauważyć pewne elementy. Czy pewne informacje ukryte w narracji dziecka tu jego opiekunów.

00:46:41

Które uprawdopodabnia ją doświadczenie dziecka lub też te prawdopodobieństwo obniżają.

00:46:50

Mówiąc o sprawcach, użyłam tutaj takiej marro cji, która prawdopodobnie skłoni państwa do myślenia o tym, że sprawcą jest dorosły mężczyzna.

00:47:06

W pewnym sensie jest to usprawiedliwione myślenie, natomiast chcę powiedzieć, że.

00:47:13

Jest to myślenie dość wąskie.

00:47:16

Przydatne oczywiście, ale mało ostrożne.

00:47:20

I mało racjonalna i roztropne w sytuacji działań diagnostycznych, prewencyjnych i działań interwencyjnych, no tego, że klasyfikacje sprawców dobrze jest również brak od uwagę w ocenie, kto jest sprawcą i dlaczego może posiłkuje się dzisiaj w wykładzie dość prostym rodzajem klasyfikacji, a nie no wicie klasyfikację sprawców, które uwzględniam to klasyfikacje ze względu na płeć.

00:47:51

Bo już państwo słyszeli, że może to być mężczyzna lub kobieta. Oczywiście może być tak, że sprawcy działają razem.

00:47:59

2 klasyfikacja, która wynika już z mojej dotychczasowej narracji, wskazuje na to, że klasyfikacja, że może to być osoba dorosła albo może to być osoba, która dorosłym nie jest. Stąd też uprzedzenie moje, że dzisiaj mówimy wyłącznie o wykorzystaniu jak seksualnych, gdzie sprawcą jest osoba doros.

00:48:21

Dlatego, że szereg badań wskazuje na to, że zupełnie inny przebieg ma wykorzystanie seksualne, gdy sprawcą jest osoba niedorosła. Zarówno elementy definicyjne wtedy ulegają zmianie, jakie ulegają zmianie.

00:48:39

Definicje dotyczące istoty czynu sprawcy no jakiś skutków już nie mówiąc o tym, że terapeutycznie są to inne działania, jeśli chodzi o.

00:48:50

Działania podjęte wobec ofiary i wobec spraw.

00:48:55

I 3 rodzaj klasyfikacji gdzieś ukryty w tle tego co mówie, to jest klasyfikacja, która pokazuje, że sprawcą może być osoba obca, albo sprawcą może być bliski. Głównie chodzi o przeciwstawienie Wykorzystań kazirodczych wykorzystaniem, którą nie są kazirodcze. Przy czym.

00:49:16

Mówiąc dzisiaj u wykorzystanych Kazirodczych mam na uwadze wykorzystania rozumiany w sposób kliniczne, a nie w sposób zgodny z definicją prawniczą zawartą w artykule 201 kodeksu karnego, która bardzo zwęża krąg sprawców i quot zdania kazirodcze. To są to wykorzystania, gdy sprawca jest bliskim.

00:49:40

Dziecku i pełni osoby taką, która jest podobna pełni, ale taką, która jest podobna do roli rodzica, bardzo istotną rzeczą, którą chcę dzisiaj państwu jednak dość ostry zaznaczyć jest myślenie o sprawcy wyłącznie jako myślenie o sprawcy mężczyźnie.

00:50:02

Co gubi tę grupę sprawców, która działa i jest płci żeńskiej, albo tę grupę sprawczyni, która działa razem z mężczyzną.

00:50:14

Działania kobiet i mężczyzn jako sprawców są różne. Oczywiście zgadzam się z tym, że frekfencja kobiet sprawczynie z niska wyniki, które tutaj państwu zawarłam tej nicy pierwszej to są wyniki pokazujące, jak różnie.

00:50:34

Pocenie się procent kobiet.

00:50:36

W ogólnym procencie sprawców przestępstw seksualnych. Oczywiście są to liczby, które są niedoszacowane. Jeśli mamy 3 rodzaje, prokurenci tą, którą podaję Grot nie sięgającą 1% tą, którą podały Franka kordonu zawierającą 2% i był git, film thor 10%.

00:50:59

To, proszę państwa, ja Jestem bliższa tej do tej diagnostycznej cyfrze 10%, dlatego, że ilość ukrytych nity wyjących do organów ścigania wykorzystań przez Kobiety jest częstsza niż tam wielka cyfra. Kiedy jesteśmy skłonni my specjaliści uznać, że kobieta w ogóle może być sprawczynią.

00:51:25

2 taką różnicą przy działaniu kobiet i mężczyzn jest sposób działania Kobiety raczej działają w sposób mniej agresywną i opisała dyczne.

00:51:36

Jeśli chodzi o wybór ofiar, różnice tu są stosunkowo niewielkie i dość niejednoznaczne. Natomiast jeśli chodzi o skutki działania, to są one rzeczywiście inne.

00:51:48

Generalnie tak jak państwo w ostatniej linijce tego slajdu mogą obserwować skutki działania kobiet wywołują traumą małych dzieci i to są nawet dość i już dawno badania metus, ale gdy państwo wci, by pochylić się mogli literaturą, którą tutaj państwu podaje, to nie nowsza praca. Franki kotomi 2018 roku oni ciągle powołuje się na badania metus one są dosyć powiedziałabym.

00:52:19

Małże krytykowane, bo Grupa Badawcza jest niewielka. Niemniej warto zwrócić uwagę na ten wniosek, że Kobiety, które wykorzystują małe dzieci, one wywołują u nich cięższy traumy niż skutki.

00:52:33

Działania mężczyzn, które są generalnie ocenia Amy Jacobs Farsze i groźniejsze, ale raczej u dzieci starszych. Stąd też odpowiedziałam państwu mniej więcej na pytanie, jakie są czynniki, które doprowadzają do tego, że ktoś zostaniemy ofiarą?

00:52:52

A ktoś sprawcą?

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały