Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Zrozumieć emocje dziecka cz.3 Jak sobie radzić z emocjami dziecka

Magdalena Lange-Rachwał
Mindfulness dla rodziców ODC. 11/11

Trzecia część serii filmów - wskazówek dla rodziców, jak zrozumieć emocje dziecka i jak sobie z nimi radzić

Transkrypcja  Video Jak sobie radzić z emocjami dziecka 

 

00:00:09 

 

00:00:15 

Ok, ja bym w takich. 

00:00:18 

Bardzo częsty sytuacji. Jesteś ze swoim dzieckiem w sklepie? Nagle ono domaga się, abyś kupił mu nową zabawkę. Ty odmawiasz i tłumaczysz dziecku, dlaczego tym razem jej nie dostał. 

00:00:30 

 

00:00:31 

Dziecko jednak nie rozumie tej sytuacji staje się sfrustrowany, kładli się na podłodze, płacze, krzyczy ll bije gdzie ll. 

00:00:43 

Fill teraz fill jak podejść do tej sytuacji. Oczywiście, jeżeli my znamy swoje dziecko, to wiemy po prostu wiemy. Trzonów jest w stanie coś takiego zrobić. 

00:00:55 

Czy takie sytuacje znają się zdarzają się często i wtedy, jak gdyby no to już jest taki pakiet informacji, które możemy wykorzystać. 

00:00:58 

 

00:01:05 

 

00:01:05 

 

00:01:06 

Trochę przewidując tą sytuację, czyli na przykład Il patrzymy fill jak zadziała fill taka kwestia, że ll dziecko Fill idzie do sklepu na przykład zabiera jakąś swoją ulubioną. 

00:01:23 

Zabawkę 2 opcja to jest taka prawda, że jeżeli w ogóle planujemy na. 

00:01:32 

Dziecku coś kupić? No to wtedy jak gdyby ustalamy, co to będzie, jak to będzie duże i tak dalej. Obmyślałam sobie tam. 

00:01:38 

 

00:01:38 

Eem konkret konkretnie PL Co to będzie, jeżeli nie planujemy też dziecku, nic kompletnie kupować Towar, to jest aby je o tym fill uprzedzić i też trochę właśnie dowiedzieć się, co on o tym myśli i czy ono rzeczywiście chce iść do tego sklepu i to jest. 

00:01:59 

Znowu sytuacja sprawdzenia, bo. 

00:02:02 

L tak naprawdę jeżeli yy yy dziecko, dziecko może powiedzieć tak chce, a potem no trudno znosić ile tam sytuacji. 

00:02:12 

No i to jest dla nas znowu kolejna informacja na temat fill tego, że być może po prostu chodzenie do sklepu. Jeżeli nasze dziecko tak reaguje i narażanie go często na takie syt. 

00:02:20 

 

00:02:20 

 

00:02:20 

 

00:02:30 

To akurat nie jest najlepszy pomysł, natomiast też jeszcze gdzieś tutaj istnieje taka. 

00:02:39 

Opcja, że na przykład no nasze dziecko musi mieć też informacje taką edukację dotyczącą to znaczenia pieniędzy, rozumienia po prostu właśnie. 

00:02:45 

Moc oznaczenie. 

00:02:45 

 

00:02:49 

Dlaczego nie, że jak nie kupimy teraz, to kiedy? Czyli tutaj po prostu to jest ta cała otoczka, która w ogóle no. 

00:02:57 

Powinna nam ułatwić yy EE, jakby zmierzenie się z tą sytuacją najpierw wcześniej, bo jak fill yy trochę wiemy, czego się mogę spodziewać po swoim dziecku. Wiemy co, no ja gdybym o. 

00:02:57 

 

00:03:12 

Mogę tutaj zrobić coenowie, czego nie wie i. 

00:03:14 

Tak dalej, no to. 

00:03:15 

Jesteśmy w stanie w ogóle podejmować decyzję, prawda? Oczywiście. Ja państwa nie namawiam do tego, żeby w ogóle przestać chodzić. 

00:03:23 

 

00:03:23 

Do sklepu. 

00:03:26 

Wiem natomiast rozważyć, jak często chcemy chodzić do tego sklepu z zabawkami, prawda? Albo rozważyć, że na przykład nie kupujemy nic w sklepie, ale no jest coś ciekawego, coi po prostu będziemy robić po wyjściu z tego sklepu, no opcji tutaj jest bardzo dużo i znowu dostosowujemy je. 

00:03:46 

 

00:03:46 

 

00:03:46 

 

00:03:47 

L'll do swojego dziecka. Natomiast jeżeli już mamy taki atak paniki, czyli po prostu rzeczywiście dziecko. 

00:03:56 

Sn fill rzuca się na podłogę, to trzeba ten atak paniki PL przeczekać i oczywiście możemy zabrać dziecko ze sklepu i na przykład nie wiem jeżeli to jest galeria handlowa to no po prostu żeby ono było na korytarzu a tak naprawdę no. 

00:04:13 

 

00:04:16 

 

00:04:16 

No możemy zabrać je do eee. 

00:04:19 

Samochodu a pośrednią, jeżeli po prostu są takie warunki, czyli sklep jest duży, no to pozwolić dziecku przeżyć ten atak złości. 

00:04:28 

Yy w sklepie yy i też no musimy po prostu EE zachowywać się tak samo jak phil. 

00:04:35 

S'il jak w takiej sytuacji yy. 

00:04:37 

EE w domu, czyli? 

00:04:40 

Po prostu poczekać, aż dziecko się uspokoi, prawda? Warto jest też postawić granicę, czyli powiedzieć, Słuchaj, wychodzimy, bo to nie jest miejsce. 

00:04:47 

Gdzie się możemy tak zachowywać? Chodź pójdziemy, będziesz się jak chcesz, złościsz się gdzie indziej i oczywiście, no wiadomo, że to dziecko z nami nie pójdzie tak chętnie, bo wtedy jeżeli po to dotyczy rozumiem dzieci małych, czyli ono też. No na przykład weźmiemy je na ręce i trochę nie wiem o takie miejsce, gdzie ono będzie mogło po prostu te swoje tych swoich emocji. 

00:04:52 

 

00:04:52 

 

00:04:55 

Nigdzie indziej. 

00:04:55 

 

00:05:05 

 

00:05:11 

Eyy doświadcz. 

00:05:14 

Teel właśnie ataki złości w miejscach publicznych. One są trudne, no też tak emocjonalnie dla rodzica, bo często znajdują się osoby życzliwe, które komentują, natomiast nigdy nie należy łączyć tego z tym, że Jestem niekompetentnym rodzicem, że coś robię źle. No pewnie warto właśnie no analizować tę sytuację nie i też potem, jak gdyby rozmawiać z dzieckiem. 

00:05:31 

 

00:05:43 

W zależności od wieku dziecka, prawda, to to nie mają być. 

00:05:47 

Dialogi po prostu nie wiadomo jakiej długości, ale na przykład też no. 

00:05:53 

Postaranie się, aby dziecko zrozumiało o sytuacji, czyli powiedzenie Muffi. Rozumiem, że chciałeś coś, ale nie mam na pień. 

00:05:59 

 

00:06:02 

Między czy czy na przykład ostatnio dostałeś dużo zabawek? Nie planujemy tego. Ja rozumiem, że że ty bardzo chciałeś. Natomiast no ja w tej sytuacji sn w jakiś takich względów nie mogę. 

00:06:17 

Żeby to też była? 

00:06:20 

W Il sytuacja yy jasna EE kolejne yy kolejne tutaj. 

00:06:29 

Fl sytuacja wygląda tak dziecko histerycznie zaczyna płakać, kiedy rodzic odmawia mu kolejnej porcji l ciasta. Jak odróżnić potrzeby dziecka od jego fill emocji? 

00:06:29 

 

00:06:41 

Więc po pierwsze do rodzic musi ocenić, czy to ciasto to jest jak gdyby mieści się w granicach po prostu tak normy żywieniowej, prawda? Czy jest tak, że? 

00:06:52 

Najpierw by dziecko się zwyczajnie obiad. 

00:06:55 

Obiada że. 

00:06:55 

 

00:06:57 

 

00:06:57 

I to jest właśnie ta granica, prawda? Bo jeżeli to jest tak, że to jest która słodycz tego dnia, że to jest jak gdyby no negatywne dla Zdrowia Dziecka, to oczywiście. 

00:07:10 

Musimy odmówić, postawić granicę i pozwolić dziecku przeżyć. Chwile związane z tym emocje. 

00:07:18 

Ale to też znowu musi być po prostu podbudowany. 

00:07:22 

Takim wcześniejszym wyjaśnianiem dziecko, czyli mam Solone, ile dziecko może? 

00:07:24 

 

00:07:24 

 

00:07:29 

 

00:07:30 

Zjesz, to po prostu było powinno być znowu jakiejś yy konkret czy po prostu w każdy dzień jemy słodycze i oczywiście jeżeli to są imieniny albo jakieś urodziny kolegi, to możemy tutaj zastosować zupełnie inne kryteria niż taco Fill to po prostu jest na codzień. 

00:07:50 

Natomiast no powiem zdecydowanie, że tak, bo czasami dziecko będziemy musieli odmówić i po prostu ll być przy nim powiedzieć mu. Rozumiem, że jesteś, że jesteś. 

00:08:01 

 

00:08:01 

Błotny s'il natomiast no jedzenie. 

00:08:06 

Dużej ilości słodyczy jest bardzo. 

00:08:09 

Nie zdrowe, a ja dbałam o swoje zdrowie, bo gdybyśmy państw, gdybyśmy chcieli po prostu zadbać o to, żeby nasze dziecko nigdy nie płakało, nigdy się nie zasmuciło. 

00:08:20 

 

00:08:20 

Nigdy nie doświadczyło złości. To poparliby śmy w taki absurd, że robimy Wszystko, co chce nasze dziecko, co oczywiście byłoby zachwianiem jego poczucia bezpieczeństwa, bo wtedy ono przejęło by kontrolę w ogóle nad sytuacją, a wiadomo, że dziecko nad życiem nad życiem rodzinnym dziecko nie jest w stanie. 

00:08:38 

 

00:08:40 

Udźwignąć takie odpowiedzialno. 

00:08:43 

Czyli przy całym szacunku dla autonomii dziecka. Musimy też no stawiać granice, o czym Pis piszą. 

00:08:54 

 

00:08:54 

Też autorzy ll właśnie na przykład rodzicielstwa bliskości, czyli ELD. Serial o tym pisze Fill także to po prostu te granice, no one one czasami będą i też jeżeli chodzi o odżywianie, to musimy być szczególnie wyczuleni na właśnie takie jedzenie kompulsywne przez Jacka. 

00:09:04 

 

00:09:18 

 

00:09:19 

Lel kolejna sytuacja. Dziecko długo kręci się i wierci przed zaśnięciem. Jak identyfikować kryzysy psychiczne dzieci spowodowane nadmiernym wpływem fill emocji? 

00:09:34 

Sn więc oczywiście, jeżeli znamy ll dziecko, to wiemy czy to kręcenie jest po prostu taką normą, czyli że taki ma sposób zasypiania. 

00:09:46 

Natomiast jeżeli wiem, że w życiu dziecka wydarzyło się coś takiego istotnego i to niekoniecznie negatywnego, czasami po prostu no wielkie emocje generują sytuację bardzo. 

00:09:57 

 

00:09:57 

To pozytywne? To oczywiście. 

00:10:02 

Może tak być El i jak najbardziej dziecko może śnie czy też poprzez wybudzanie się nocny, prawda? Czy poprzez przeżywanie jakiś tam snów jak najbardziej te emo cje odreagowywać. 

00:10:16 

 

00:10:18 

Żebyśmy mówili o kryzysie psychicznym, to musiała być rzeczywiście bardzo duża rzecz, bardzo długotrwała i też właśnie wtedy należałoby zwrócić uwagę też na takie kwestie. 

00:10:29 

 

00:10:31 

Czy dziecko na przykład ma koszmary senne czy moczy się w nocy, czy jest drażliwe w ciągu dnia, czyli ten coś takiego co by się to to to nie będzie takie po prostu, że. 

00:10:41 

 

00:10:46 

Dziecko się Kręci. 

00:10:48 

 

00:10:48 

 

00:10:49 

Bo są też dzieci, które w taki sposób zasypiają, ale też jak gdyby no trzeba się dowiedzieć, czy na przykład nasze dziecko nie kręci się z tego powodu, że nie wiem, boi się czegoś, prawda? 

00:11:01 

No to jest podstawowa rzecz, którą musimy zapytać, bo przecież lęki nocne. No to jest jeden z takich typowych właśnie lęków dziecięcych, czyli zawsze każdą sytuację, którą mamy my musimy fill po prostu patrzeć na nią jak najszerzej, czyli ja bym zaczynała zawsze od tego, czy nasze dziecko. 

00:11:19 

Czy moje dziecko rozumie jaki jest kontekst tej sytuacji, co się dzieje? 

00:11:24 

I tak dalej, czyli o tym mówiliśmy. 

00:11:25 

Mówiliśmy przed. 

00:11:25 

 

00:11:25 

Przy tym sklepie, wyjaśnianie właśnie jak działa. 

00:11:28 

 

00:11:29 

FIL ekonomia, prawda yy czy czy wiemy czy dziecko wie po prostu? Dlaczego nie jemy słodyczy i tak dalej i to jest jakby pierwsza sprawa sn Fill 2 sprawa to jest określenie potrzeb dziecka, czyli jakie on ma potrzeby, bo tutaj na przykład to kręcenie może wynikać z potrzeby bliskości z rodzicem, czyli mam potrzebę. Być może będziemy mogli zaspokoić. Nie wiem więcej przytulają dziecko. Kolejna kwestia, czy zatem się. 

00:11:58 

Na przykład nie stać i się kryje jakiejś. 

00:11:58 

 

00:12:00 

 

00:12:00 

 

00:12:01 

Lel lęk albo jakaś właśnie taka trudna emocja to też musimy ustalić i zrozumieć na przykład właśnie coś się dzieje. Dlaczego? I wtedy jak gdyby no mamy taką większość większą jasność sytuacji. 

00:12:17 

Dziecków podczas zabawy z rodzeństwem nagle zaczyna płakać. Kiedy pytasz je, dlaczego płaczę, nie potrafię odpowiedzieć. 

00:12:24 

 

00:12:24 

Eee jak to pomóc dziecko w rozpoznaniu jego Stanów emocjonalnych i ich regulacji, więc tak szczególnie małe dzieci one dla mnie odpowiedzią na pytanie, Dlaczego prawda, bo fill w ogóle pytanie, dlaczego jest pytaniem abstrakcyjnym dla małych dzieci, czyli jak nie wiem pytanie takie jedno z moich ulubionych, dlaczego? 

00:12:45 

Ja nie wiem. 

00:12:45 

 

00:12:51 

Obsypał eś się piaskiem, prawda? No więc to nie odpowie. Odczuwałem się dlatego, że po prostu nie wiem. Chciałam sobie powiedzieć sperme tować. 

00:12:59 

EE i zobaczyć jaka jest struktura EE piasku i po prostu takiej odpowiedzi od dziecka nie otrzymamy. Natomiast fill zadanie pytania ll ll czego potrzebujesz? 

00:13:07 

 

00:13:15 

Zmienia kontekst, no bo dziecko nam wtedy powie, prawda, że na przykład nie wiem, chcę fill samochód i jak którym nie wiem możemy zaobserwować na przykład bawić 2 dziecko. 

00:13:29 

 

00:13:30 

Lel bo też takie proste sytuacje, że ktoś kogoś uderzył. 

00:13:34 

To dziecko, raczej. 

00:13:37 

Powie, prawda? Natomiast jest też tak, że czasami od razu się nie dowiemy. Wtedy ważne jest, żeby zaopiekować się emocjami dziecka. 

00:13:46 

Czyli jeżeli ono ma ochotę, to je przytulić, być przy nim zapytać, co my możemy dla niego zrobić i nie unieważnia tutaj to prawda, nie zawstydzać, nie mówić. 

00:13:46 

 

00:13:52 

 

00:13:58 

A taka duża dziewczynka, taki duży chłopiec. 

00:13:58 

 

00:14:01 

I płacze, a fill często jest tak, że po prostu potem dziecko nam opowie wam sytuację, że być może się dowiemy. 

00:14:09 

 

00:14:10 

Natomiast tak naprawdę fill, jeżeli nawet nie wiemy, to zaopiekowanie się emocjami. Dziecko uważnie nie ich to jest po prostu już ll bardzo istotna kwestia. 

00:14:21 

 

00:14:21 

 

00:14:27 

Ok dziecko odmawia pójścia do przedszkola szkoły zaczyna płakać wycieka do innego pokoju. Jak akcentować emocje dziecka i okazywać mu zrozumienie? 

00:14:40 

Fill więc ja też rozumiem, że tutaj też ta sytuacja, no może wynik wyglądać bardzo różnie, prawda? Inaczej jak to jest, że. 

00:14:40 

 

00:14:45 

 

00:14:51 

Jest to adaptacja dopiero prawda i dziecko przeżywa trudne emocje, doświadcza ich III. 

00:14:51 

Jest to adaptacja dopiero prawda i dziecko przeżywa trudne emocje, doświadcza ich. 

00:14:58 

I jak, gdyby no one się pojawiają, to oczywiście jest taka kwestia, że no wcześniej powinny powinniśmy znowu przygotować dziecko, prawda? 

00:15:00 

 

00:15:08 

Czyli ll, czy to będziemy czytać książeczki, czy czy rozmawiać na ten temat, czy odwiedzać to przedszkole? Szkołę po prostu właśnie nie wiem wchodzić na boisko, no jeżeli jest taka możliwość, prawda? Czasami są te dni adaptacyjne to też. 

00:15:23 

Eee z tego można. 

00:15:26 

Korzystać. No i to jest ta po prostu. 

00:15:28 

Baza taka kompletnie wyjściowa. 

00:15:33 

Ll do tego, żeby po prostu nasze dziecko. 

00:15:33 

Ll do tego, żeby po prostu nasze. 

00:15:35 

Co znowu rozumiało Contact zrozumiało sytuacji to nie znaczy. 

00:15:39 

E fill że. 

00:15:40 

Fill przestanie przeżywać trudne emocje, bo czasami robisz ma takie poczucie pokojami. 

00:15:46 

Te książeczki czytam, skoro to i tak nie działa, to ma bardzo wielkie znaczenie dla tego, że dziecko rozumie. 

00:15:49 

 

00:15:56 

I ten poziom poznawczy jakby nie powiększa to to, że ta świadomość nie powiększa jak gdyby tego stresu, który mógłby wynikać z tej sytuacji. Natomiast. 

00:16:06 

 

00:16:06 

No to jest znowu kwestia pozwolenia dziecku na emocje, prawda? Czyli pewnie trzeba no tak sobie czas na wprowadzenie dziecka, prawda? I to sami będziemy szli. Rzeczywiście, no z dzieckiem, które. 

00:16:21 

Płacze i wtedy robi znowu wspiera, ale też yy no nie może być tak, że to powoduje, że. 

00:16:29 

 

00:16:31 

W ogóle przestajemy chodzi do przedszkola, bo tak to byśmy unikali wszelkiego rodzaju sytuacji fill trudnych, natomiast to już w zależności od kontekstu jak ja analizuję takie sytuacje z rodzicem, no to wtedy po prostu patrzę na cały kontekst, prawda i ustalam sobie Plan fill postępowania w stosunku do tego co możemy. 

00:16:51 

 

00:16:54 

A jak może wydane budziet szkół pomóc natomiast, no przede wszystkim to tutaj nie może być złości rodzica, prawda obwiniania dziecka musi być ten czas, żeby dziecko za swoje emocje je wyładował o. 

00:17:09 

Może się pojawić pomysły na przykład różnego rodzaju i ja pamiętam. 

00:17:14 

 

00:17:15 

Fill taką dziewczynkę, z którą właśnie pracowałam nad takim tematem związanym z problemem chodzenia do. 

00:17:27 

Do przedszkola i to było też tak, że właśnie rysowały śmy komiksy fill z właśnie z takimi dobrymi rozwiązaniami, czyli też jakby jej opowiadałam właśnie tą historię powieściami do przedszkola z takim pozytywnym. 

00:17:43 

 

00:17:43 

Lll zakończenia, prawda? Yy? Ustalałyśmy krok po kroku, że że na przykład dzisiaj spróbuję troszeczkę szybciej. 

00:17:55 

Da sobie troszeczkę mniej czasu na żegnanie się z rodzicami i to przyniosło taki efekt w postaci doskonałej adaptacji. Ale to też trzeba dostosować l. 

00:18:06 

Do dziecka i też normalną jest kwestią, że na początku przez jakiś czas adaptacja będzie dla dziecka sytuacją. Trudno będzie sytuacją problemowo. 

00:18:06 

 

00:18:24 

Tutaj kolejna sytuacja. Dziecko krzyczy na ciebie lub w ogóle nie chce z tobą rozmawiać, kiedy je o coś. 

00:18:29 

W prosisz jakie narzędzia komunikacyjne ułatwią ci rozmowę z dzieckiem o waszych emocjach? 

00:18:29 

Prosisz jakie narzędzia komunikacyjne ułatwią ci rozmowę z dzieckiem o waszych emocjach? 

00:18:31 

 

00:18:39 

Fill więc to znowu jest też tak, że pewnie z głodu. 

00:18:39 

Fill więc to znowu jest też tak, że pewnie. 

00:18:43 

Trzeba by się było dowiedzieć, z czego to się ll wzięło, prawda? Fill, no takie najprostsze rzecz, którą trzeba sprawdzić to czy na przykład taki model rozmowy nie jest po prostu ogólnie przyjętą normą w dom. 

00:18:46 

 

00:19:01 

Da F Il. 

00:19:04 

Fill też jak gdyby no yy tutaj yy ustalenie tego lel dlaczego dziecko krzyczy? Czyli po prostu jeżeli ono w danym momencie Krzyż. 

00:19:04 

Fill też jak gdyby no yy tutaj yy ustalenie tego lel dlaczego dziecko krzyczy? Czyli po prostu jeżeli ono w danym momencie. 

00:19:16 

Znaczy to trzeba przeczekać ten moment i dowiedzieć się o co chodzi, rozmawiać z dzieckiem na temat tego lel, jakie są powody, że ono nie chce jakiejś sytuacji. 

00:19:27 

Lll wykonywać bo fill powiem tak, no ja mam dostarczenia bardzo różne, prawda? Na przykład jednym też z takich doświadczeń przychodzi rodzic mówi wynieś śmieci Ll. Mimo że dziecko RODO nie zostało wcześniej uprzedzono, mam po prostu rodzic oczekuje. 

00:19:44 

Dziękuje ża. 

00:19:44 

 

00:19:47 

Wszystko przez pożądanym momencie. 

00:19:47 

Wszystko przez pożądanym. 

00:19:49 

20 rzucić i od razu to EE zrobić. Czyli to też zawsze musimy znaleźć ten. 

00:19:54 

Kontekst sytuacji, bo bardzo rzadko jest tak? 

00:19:57 

Że dzieci po prostu nie chcą z nami współpracować, prawda? Że to jest znowu też kwestia, że jeżeli. 

00:20:04 

 

00:20:05 

Dziecko ma jakieś obowiązki, prawda? No to one powinny być wdrażana. Powinny być też pewnym takim nawykiem ll i raczej też dzieci, które są do tego przyzwyczajone nie będą. 

00:20:19 

Odmawiać nie natomiast. 

00:20:21 

Też po prostu, jeżeli to jest jednorazowa sytuacja, to ona może mieć zupełnie inne znaczenie. Na przykład dziecko zaczyna krzyczeć, dlatego, że nie wiem, pokłóciło się z kolegą z koleżanką w szkole. 

00:20:33 

I jak, gdyby jest po prostu rozdrażnione, drażliwe yy i jak gdyby w tej chwili to jest coś takiego, że inne rzeczy tutaj się pojawiają, a nie chodzi na przykład konkretnie. 

00:20:47 

 

00:20:47 

Odniesienie śmieci, natomiast jeżeli jest stan, że rzeczywiście każda na prośba sn fill jest przez dziecko w taki sposób traktowana. 

00:20:47 

 

00:20:47 

 

00:21:02 

No to właściwie muszę przyznać, że ciężko mi sobie wyobrazić taką sytuację, chyba że no jest to jakiś taki kontekst domowy. 

00:21:09 

Że rodzic nigdy nic od dziecka nie wymagał, nigdy nikt nie oczekiwał, że to dziecko po prostu ll przejmuje kontrolę. 

00:21:18 

To tyle. 

00:21:18 

 

00:21:19 

Dom natomiast oczywiście tutaj no takim zwykłym narzędziem komunikacyjnym. To jest po prostu pytanie o potrzeby. Oto zadanie, dziecko, pytanie, Słuchaj ja możemy rozwiązać tą sytuację. Raczej nie chodzenie w to wzbudzanie poczucie winy, prawda? Czyli ale ja tak dla ciebie robię, tak. 

00:21:39 

 

00:21:40 

Ale raczej popatrzenie na przykład właśnie jakie każda osoba b ma. 

00:21:40 

Raczej popatrzenie na przykład właśnie jakie każda osoba B ma. 

00:21:40 

 

00:21:44 

Obowiązki, natomiast mówię, to jest też cel. 

00:21:47 

Znowu kontekst i dopasowanie tej sytuacji do jakiegoś fill llll konkretów, prawda? 

00:21:58 

W waszej rodzinie umiera ktoś bliski, jak rozmawiasz z dzieckiem o trudnych przeżyciach i doświadczenia ll. 

00:22:05 

To jest też tak, że. 

00:22:07 

 

00:22:08 

Tak jak mówiłam, że trzeba po prostu pozwolić dziecku na doświadczany tegoco co doświadcza, jeżeli dziecko chce podejmować rozmowy, to oczywiście rozmawiamy. 

00:22:19 

Odpowiadamy na wszystkie pytania, szczególnie dzieci na małych, takie bazowe, dotyczące śmierci tego, gdzie ktoś jest zgodnie po prostu z własnymi. 

00:22:28 

Sn fill przekonaniami Fill rodzice po prostu też zupełnie normalną sytuacją jest taką to, że okazują to. 

00:22:35 

 

00:22:36 

Że nie starają się na siłę. 

00:22:37 

Po prostu cel wbić w jakiś taki kontekst w ogóle, że no nic się nie dzieje, bo to nie jest prawda i też jak gdyby czasami jest tak, że dziecko chce rozmawiać. Czasami fill nie fill, ale to jest tak, że tutaj. 

00:22:58 

Podążamy yy. 

00:22:59 

 

00:23:01 

 

00:23:02 

Ba oczywiście też monitorujemy. 

00:23:03 

Czy to nie jest tak, że właśnie. 

00:23:06 

Fill zaczynają się dziać jakieś trudności, że ten proces żałoby trwa bardzo długo, ale tak książkowo przyjmuje się, że to jest, jakby sytuacja godzenia się do do dorobku fill, a nawet fill. 

00:23:18 

W praktyce to może być więcej, że to jest szczególnie osoba znacząca prawda, czyli to pozwolenie dziecko nas no tak, bycie z nim wspominanie rozmowy ll to jest. 

00:23:21 

Szczególnie osoba. 

00:23:21 

 

00:23:33 

To jest to, co możemy dziecku dać i też jak gdyby pokazanie tego, że może jest tak teraz bardzo trudno, to tak naprawdę. No życie jest takie, że po jakimś czasie pewnie się z tym pogodzimy, chociaż zawsze będziemy lll pamiętać. 

00:23:33 

 

00:23:53 

 

00:23:55 

Fill to są takie rzeczy, które chciałam państwu tutaj w kontekście emocji opowiedzieć. Mam nadzieję, że to, o czym mówiłam, będzie dla państwa praktyczne, że wykorzystacie państwo. 

00:24:07 

To właśnie w swoich rodzinach fill Fill serdecznie dziękuję Państwu za uwagę ll i lll życzę jak gdyby, żeby tutaj to co państwo usłyszeliście, przełożyło się po prostu na państwa na fill kobiet. 

00:24:12 

 

00:24:13 

 

00:24:27 

 

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały