Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Transkrypcja video Związek jako bezpieczna ostoja

00:00:13

Witam państwa serdecznie na naszym dzisiejszym webinarze moja przyjemność go spotkać państwem poprowadził. Nazywam się Aleksandra Żukowska Wójcika Jestem psychologiem.

00:00:24

Tylko terapeutą i seksuologiem, więc mam nadzieję, że uda mi się przekazać państwu wiedzę w ten sposób, żeby zobrazować i troszkę pokazać państwu, jak wygląda praca psychoterapeutyczna.

00:00:36

Ale też z tej pracy możemy czerpać i i chcę państwu pokazać, w jaki sposób możemy to robić we własnym zaciszu z osobą towarzyszącą w życiu, więc dzisiaj podyskutujemy sobie o mnie budowaniu bliskości relacji.

00:00:51

Nawiasie, ale w pierwszej części PL. Jak budować ten związek i co to znaczy, że powinien być bezpieczną, ostoją? Czy są jakieś metody techniki?

00:01:00

Porozmawiamy o otwartości i szczerości w relacji mogą budować. Czego to może wynikać? Czy są takie pytanie to nowy pacjenci?

00:01:11

Nie byłem na terapii. Czemu tak się dzieli? Na przykład mam problem z zaufaniem. Czemu tak się dzieje, że 2 strona mnie nie ufa albo czemu tak się dzieje, że 2 strona zawsze przekraczamy granicę? Tutaj mam na przykład.

00:01:21

Jeśli zdradzę jak to zrobić, roz zaakceptować odmienne stanowisko, a nie w 2 części, porozmawiamy sobie o partnerstwie. Czy on jest jak też pringle autonomię w związku, ale przede wszystkim chciałam państwu pokazać, co to znaczy, bo łatwo jest powiedzieć, że ktoś się zmienia albo życie się zmienia i mamy to.

00:01:42

Klubu, ale także postanowię coś się zmienia. To z psychologicznego punktu widzenia bardzo dużo i też państwu pokazać, jak wiele może się zmienić w trakcie związku.

00:01:50

I chciałabym, żebyśmy podczas tego webinarium, no i takie podejście, że związek jest procesem, czyli jest czymś, co my tworzymy od momentu, kiedy zaczynamy do momentu, kiedy zamykano ich od kończymy, czy coś się wydarzy, ta relacja musi dobiec końca i na przestrzeni tego wspólnego czasu bardzo dużo się może zmienić. Nie tylko ze względu.

00:02:09

Zewnętrznych mamy się jakieś kryzysy, na przykład zmienia zmiana pracy, różne sytuacje losowe i nieprzewidziane, ale też dane osoby mogą się zmienić.

00:02:17

I jak to wpływa i od czego to zależy? Jak nam tutaj teoria psychologiczna może pomóc takim rozumieniu tych zmian, ale też reagowanie na te zmiany, więc w tej pierwszej części się na tym głównie skupimy.

00:02:32

EE, także to są państwo. Chciałam dzisiaj powiedzieć, to bardzo mi się podoba pewien Cytat, który, który cały czas mam mieć ze sobą powiew pracy.

00:02:45

Pani jedyny pre COP fill, myślę, że one mówią bardzo fajnie odzwierciedlać nasz dzisiejszy wykład mówi on o tym, że kwiaty mają korzenie w Ziemi.

00:02:54

To jest ich system dla dziecka i jego duchowego dobrego samopoczucia. Znaczenie mają rodzice i to jest jego system, czyli tak jak analogicznie kwiaty mają swoje podłoża i swoją bazę.

00:03:06

Tak samo my jako ludzie, jak się kształtują mają. Mamy swoją pewną bazę, pewnym płyn doświadczeń, także pewnie nie zdziwiło państwa, jak w poprzednim ogóle dowiedzieliście się państwo, że styl przywiązania wpływa na to, jakie tworzymy relacje wokół siebie, ale ten styl przywiązania nie tylko kształtują relacje, ale kształtuje.

00:03:27

Cały nasz system ro.

00:03:29

Yy ja bym powiedziała Państwo, Jestem psychoterapeutką i pracuje w jednookim systemowym, czyli zwracam dużą uwagę na to, jak to jakie komunikaty dostajemy od stronę najbliższych fill, jak ona nam spływają i też przede wszystkim jak ją kształtują, bo pewnie lubię dobry dnia codziennego.

00:03:46

Być może stworzycie państwo takie komentarze, albo być może słyszeliście, jak chcieliście pierwszy raz wyjść od swoich rodziców na pierwszą imprezę, prawda? Właśnie to zrobić nie zachowywali i też państwo pewnie rozmawialiście ze swoimi znajomymi, przyjaciółmi.

00:03:58

Jak te rodziny się do siebie odnoszą, co ktoś może w cenie może i na przykład takim komunikatem, które być może wydawałby się śmieszny? Ale jak naprz?

00:04:08

Nic co **** mamę, Mamo, mogę iść na imprezę niezwykła rzecz osiemnastki, na przykład, czemu grasz na imprezy i.

00:04:13

Mama mówi, Idź dziecko.

00:04:14

Pić, a ja tu sama w domu Posiedzę.

00:04:17

No wydawałoby się to śmieszne, ale takie mają niby idea nie idę, ale gdybyśmy ten komunikat rozłożyli najczęściej i dziecko idź, ale to samo w domu posiedzę. To pierwsza część z tym logicznego punktu widzenia może oznaczać ll duże poczucie winy albo wyrzuty sumienia, że jak to idzie się gdzieś bawi się dobrze, a 2 osoba siedzi.

00:04:38

Sama w domu.

00:04:41

Eee bez nikogo w domem jak ona się czuję, ale wyobrażam sobie, że z 2 strony, gdyby ta osoba nie spełniła swojej potrzeby, czyli to szło na przykład na imprezę, a została z rodzicem w domu, to może powodować bólu, złości i frustracji, czyli wygląda to tak, jakby nie było dobrego wyjścia z tej sytuacji, bo każdy komunikat emocjonalnie strony zamiast tam zostają poczucie winy, gdy sumienia będziemy prezesa, ktoś siedzi w domu 2 strony, jak zostaje z kimś i nie robimy tego co chcemy, to też to nasz bro złościć i tak samo byłam w związkach.

00:05:11

Co państwo EE, chcę państwu pokazać tym, że zwykłe komunikaty, które stosuje, nie stosujemy. Czy ktoś stosuje?

00:05:18

Przez nas realnie wpływają na to, jak my się czujemy i jakie emocje są w klimacie, rodziny i w klimacie związku.

00:05:25

No i to jest jeden z wielu przykładów. Pozwoliliśmy sobie wzięli Marek, którą dużej mierze psychoterapeuci zastanowi się, posługują uwagę Nelsona, które pomaga nam zrozumieć życie rodzinne. To jak życie przebiega, czym jest taka?

00:05:40

Inaczej i może tak będzie takie komunikaty przetrzymują kogoś w domu, ale też pewnie ta osobiście powiedziałem, no dobrze, ale co z innymi rodzinami, kiedy na przykład ktoś wychodzi?

00:05:48

Nie mogą 2 dni demo, więc nawet nie zorientowali, że tej osoby tak długo nie było. No moglibyśmy powiedzieć, że rodziny, z których wychodzimy, mają różny poziom blisko kości i ten poziom bliskości, jak my go rozumiemy, jakby jego odbieramy jest tego rodzaju pakietem, które dostajemy i można budować bliskość poprzez różne komunikaty, jak ten zatrzymujący można budować bezpieczną i bliskość traby zdarzało bezpiecznego stylu przywiązania.

00:06:16

Albo można budować bliskość. Pytanie czy wtedy?

00:06:18

To jest bliskość, ale nie.

00:06:20

Angażując się w ogóle, czyli zobaczcie państwo, gdybyście chcieli się zastanowić, jakie jakościowo związki towarzyszy otworzycie i jak je tworzą osoby państwu towarzyszące, to warto zadać sobie w tym momencie pytanie, czy?

00:06:35

Dla mnie jest bliskość.

00:06:37

I psychoterapia jest też taką metodą budowania sobie swoich definicji.

00:06:42

W oparciu o to, co na przykład bierzemy z domu rodzinnego, czyli z tego swojego systemu i nie mogę teraz byłby taki moment, gdy widzi 10 dzień żywą, że państwo byście powiedzieli, no, w sumie mój partner czy partnerka jest zupełnie inną osobą w związku albo z zupełnie innej rodziny niż ja. I takie teorie bardzo się sprawdzają, gdy parach, jakie tworzą się razem i jakie są odrębne ich rodziny.

00:07:08

Czyli my przykład, jedna pan jest z rodziny, gdzie musicie są bardzo blisko jest ciepło. Miło serdecznie odwiedzają się co chwilę jest taki klimat, że można na siebie liczyć, a z 2 strony na przykład Pani mówiła, na mój partner jest takiej rodziny czy partnerka, że tam nie ma bliskiego klimatu?

00:07:24

Tam w ogóle jakieś dla mnie wq, więc znam w ogóle ciotek. Dopiero na przykład jedna osoba może powiedzieć, że dopiero po roku znajomości partnera poznałam jego rodziców. Będzie tam dasz w część rodziny też w ogóle do po.

00:07:35

Myślenia, no to można pokazywać, że pochodzimy z różnych, rodzinnych i biegunów, ale z tych różnych rodzinnych biegów można wziąć spójne elementy i zastanowić się, jaki razem chcemy budować związek, a kłopoty pojawiają się wtedy, gdy my ze względu na różne czynniki chcemy to, co wynieśliśmy z domów rodzinnych, wrzucić koniecznych do swojego związku, nie dyskutując z tym z 2 osobą.

00:08:00

Dlatego powstają pewne też kryzysy, kiedy nie chcemy swoje przeforsować 2 osoba to swoje plusy głosować. Nie staramy się tego uelastycznić, porozmawiać i w ten sposób na przykład tworzą się pewne kryzysy.

00:08:13

I to jest jedna rzecz, którą chcę dać. Dzisiaj prześledzimy dokładniej, tylko chcę państwu zobrazować mniej więcej jak się w nim poruszać.

00:08:20

Ll 2 rzeczą jest to, że każda rodzina, czyli każdy system, który nas tworzy jako ludzi, na pewnym stanem mądrość i jest tej mądrości, zawiera na przykład mity rodzinne.

00:08:32

Yy, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie.

00:08:37

I pamiętam kiedyś takiej jednej, tym rodzinnym, jak jest osobnik opowiadała, że jak byłam małą dziewczynką, to pozwala nam historię przytoczyć, bo to bardzo obrazuje, jak to potrafi się nie działać na pokolenia, jak kiedyś mała dziewczyna przyszła do babci 9 dni do swojej mamy dziewięcioletni i tak patrzę, to mam nic ona robi w.

00:08:56

Kuchni EE no mamą, czemu tak postępujesz? Jest zauważyła, że na blacie stołu mama kupiła taką wielką szyjkę, miała robić pieczeń i zdziwiło dziewczynę.

00:09:08

To dziewczynkę też, że ma tą pieczęć okrągła z 4 różnych stron i wsadziła do garka. A pamiętasz każdym sklepie spożywczym nadchodziła z mamą, to przecież nie ma okrojonych szymek z 4 stron i to jak bardzo zdziwiło, że mogą Wszystko jest.

00:09:24

Skondensowana ladne razem i **** się, mamo.

00:09:27

Czemu ty tak robisz to?

00:09:30

I mamy pewną patrzę, gdy wiesz córko, bo ja się tego nauczyłam i to jest taka nasza rodzinna tradycja i ja się tego nauczyłam od swojej mamy, że właśnie zanim ona robi pieczeń, to określa szynkę z 4 różnych stron i sadze wtedy do garnka i wkłada do piekarnika, a no i córka się **** mamo, a co to chodzi w tej tradycji? Ale także wierz C no od tego są tradycje żeby je powielać, ale czemu tak zawsze robiłyśmy?

00:09:59

Pomysł jest to ciekawe rzeczy, jak będziesz kiedyś u babci, to się je.

00:10:02

Nie czas mijał, ale macie państwo tam ciekawość poznawczą dzieci.

00:10:08

Jak coś się wzbudzi, to już trudno jest, żeby to uciekł na bok, więc dziewczynka pewnego razu będąc u babci, wykorzystała okazję i mówi, babciu, Słuchaj, powiedziałam, że mama, jaką miała zrobić jakąś pieczeń z szynki, to okradając 4 stron z mieczami tak nie robi.

00:10:22

Ale czy mogą tak robię? Zdała się, czemu jej powiedziałeś, że potem już nie działa, a babcia mówiła, wiesz, dziecko, ty też tak będziesz robić. Mama tak robi ja tak.

00:10:30

Zrobie to jest taka nasza rodzinna tradycja i zawsze Kobiety tak robiły i moja mama, czyli twoja prababcia też tak robiła.

00:10:39

Po prostu tak jest i tak Kobiety robią. Być może to jakoś wpływa na pizzę? Trzeba to i mówi, że być może na smak potrawy będzie można być zdaje się soków, coś pewnie takiego jest, że taka mądrość po prostu naszej rodzinie jest taka tradycja na swoje miejsce i to mu przeszkadza, bo w sumie to babcia.

00:10:53

Mówi ułatwia krojenie.

00:10:55

No ta dziewczynka mnie to w sumie póki z ujemna prababcia, to jak będzie okazja, to też jej zapytam.

00:11:01

Babcia ogłosił, wiesz, no ciekawe, bo nigdy o tym nie rozmawiałam, ale jakoś tak się wydarzyło, że tak samo robimy.

00:11:07

No i dziewczynka pamiętajmy więc 100 fill pewnego razu spotkała się ze swoją prababcią. Inni pro babciu. Co takiego się dzieje, że moja babcia, moja mama o krajami, tą szyjka jest wszystkich stron uzna, że to tradycja i zastanawiam się czy wystawić, a i skąd ona się wzięła i chciałam się Ciebie zapytać babcię tak się zamyśliła przez chwilę.

00:11:28

Wiesz co dziecko ja tak zawsze robiłam, bo nie miałam dużego garnka i po prostu o krajach dłużnika, żeby do jakiegokolwiek garka mi weszła, bo nie miałam.

00:11:36

Nie miałam możliwości kupienia, no i nie wiem czemu one tak w sumie robią. No i ta dziewczynka tak się zastanowiła w tym momencie i mówi, ale jak to ty Theo kraj ować dlatego, że miałaś większego garnka, a moja babcia i moja mama myślą, że to jest tradycja. No i babcia się uśmiechnęłam, uwidzisz dziecko, jak to jest z tymi życiu? Nie, czyli ktoś coś podpatrzy i to weźmie.

00:11:57

Ale mówię to państwu. Podobo przykład wydaje się dosyć zabawy.

00:12:02

Że pokolenie coś post.

00:12:03

Ja ją nie reflect ując tego i babcia po prostu miała. Nie miała dużego garnka, miała mały i okradała piosenka.

00:12:09

Była po prostu, był czas wojny i trzeba było coś zrobić i taki był możliwości. Reszta to powtórzyła tylko pytanie, co mam? Robi to powtarzanie, czyli co mam może dawać, a co nie może odbierać, bo na przykład można powtarzać też różne słowa i czasami to, co widać w u pracy z różnymi osobami, które doświadczają P więc komfortu w życiowych, że na przykład tak między pokoleniami może być taka myśl, że na przykład faceci są źli.

00:12:37

I przychodzi osoba, która gdzie pan colian rynek, który ten związek chciałabym się nauczyć tworzyć związki, bo po prostu nie.

00:12:43

Umiem mam wrażenie.

00:12:45

Czy polityk mężczyznami w ogóle mają dotknąć cokolwiek zrobić? To jest niestety sobie sami sobie wyobrazić. Co ma być dalej?

00:12:50

I yy na przykład takim jednym z trzymających rzeczy może być taki potężny minut rodzinie. Na przykład powiedziane przez Kobiety, że mężczyźni są źli, ale był na przykład to, co mogą usłyszeć chłopcy, że uważam na Baby, jak cię złapię, to już nie puści i kiedy to jest powtarzane i pokazywane, że odmienna.

00:13:09

Płać ma kłopot, albo z nią, że są kłopoty, to też to wpływa na nasze kształtowanie rzeczywistości wokół nas i możemy się nie zastanawiać nad tym, co takiego się dzieje, że rodzic tak mówi na przykład realnie w trakcie tworzenia związku mamy jakieś takie przeżycie, że coś jest nie tak.

00:13:29

Nie umiem tego zrozumieć, bo jest to zakotwiczone z przeszłości i to są takie rzeczy. Drodzy państwo może też pomoże nam zrozumieć dziejszy Webinar to, że my tylko i systemach rodzinnych i między sobą komunikujemy się.

00:13:41

Świadomie, czyli mówimy coś do siebie. Na przykład ja teraz do państwa EE, ale też komunikujemy się w sposób podświadomy.

00:13:49

EE, czyli to są takie rzeczy, które mówią na przykład o grze słów.

00:13:55

O tym, co nie do końca jest dostępny i na przykład coś się przebija w formie snów, czyli w piątek.

00:14:02

Mam się śnić, że Kobiety są złe i niedobre fill i i pewien pacjent kiedyś miał taki sam, że jak ma wziąć małą związek małżeński, to, że kobieta siłą musiałam, że tym razem małżeńskiej oznacza to, że on jest w więzieniu przykuty kajdankami nie może.

00:14:16

Wyjdź z domu, ja takie sny i bardzo się bał ślubie i wokół tego było dużo obaw. To mogą być takie momenty, kiedy tak te mity rodziny mogą zdziałać na tym poziomie, podświadomym, że czujemy jakiś taki lęk i na przykład fill naturalne jest to, że idziemy na randkę, czujemy lęk, ale na przykład, kiedy znamy kogoś i czujemy dalej Meng to pytanie, to miałam wtedy się pojawia i to są przeżycia i dlatego trudno nam może być o wszystkim porozmawiać związku, ponieważ na codzień nie mamy dostępu do tych rzeczy, które są pod świadome czy nieświadome zespołu, czyli nieświadomość.

00:14:49

Tylko komunikujemy się w sposób świadomy czy nie to, co wiemy na swój temat. Komunikujemy emocje, komunikują przekonania, komunikujemy doświadczenia zmysłowe i kierujemy staram się kierować swoim życiem, a podświadomość to jest coś, coo aktywny nasze przeżyć.

00:15:05

Czyli to są takie momenty i państwa są dziś możecie łapać na to, że na przykład jest egzamin na prawo jazdy. Niby z matura jest rozmowa rekrutacyjna i nagle jest taka reakcja, że po prostu wybił.

00:15:16

Zbytnim ktoś człowiek jest cały spocony, że coś takiego się dzieje, że mamy czerwoności twarzy albo nie pamiętamy wyborca, który do nas mówi, jesteśmy w pełnym lęku, ale nie rozumiemy czemu, bo sytuacja nie jest taka, że powinniśmy uciec jest po prostu rozwojowa.

00:15:29

Chcemy coś zrobić dalej i powinno być Wszystko w porządku. No i to są też takie sytuacje, kiedy podświadomość może nam podpowiadać jakieś marzenia.

00:15:37

Na przykład to są rzeczy, które mogą się uaktywnić poprzez konflikty, czyli nie wiemy do końca o to nam chodzi. Chcielibyśmy coś uzyskać, kłócimy się o to.

00:15:46

Tylko mama spyta, ale o co ci chodzi? Nie my nie wiemy, czujemy, że coś jest nie tak. Powinno być w porządku, czyli jest nie tak. Dajemy sobie pełnić ją otoku.

00:15:54

Musimy, ale nie do końca mamy do tego dostęp bo być może to jest coś co jest zakorzeniony dawien dawna no i to są takie zachowania różne objawowe, czyli na przykład objawem.

00:16:04

Jeżeli ktoś nie zwraca uwagi bardzo, bardzo długo i to do końca są takie, że mogą powstać różne objawy psychiczne, czyli na przykład ktoś nas nie rozumiemy tego, co się dzieje wokół nas jest niesłuchanie, mamy siły przebicia w szereg różnych czynników się może zdarzyć i na przykład długo, długotrwale pojawia się jakaś trudność.

00:16:22

Która może być zdiagnozowana psychiatrycznie, więc ten poziom na codzien nie jest nam dostępny, dlatego tutaj duże pole popisu ono my wy psychoterapii, jak go psychoterapeuci, żeby właśnie zrozumieć to, co się dzieje.

00:16:35

A 3 poziom komunikacji dojdzie państwa. Mówię to państwu, ta po to żebyście państwo zobaczyli, jak tętnicy rodzinne mogą być dziś stylus tak zwanym stylu głowy i poziom nieświadomości, które mamy tos poziom tego, czego o sobie nie wiem.

00:16:52

A co mogą zaabsorbować? Innymi, czyli to jest ten moment, który każdy zna ją jako ludzi lubi kiedy 2 strona mówi jest też jak swoja matka, cały ojciec, albo to są te wszystkie sytuacje, kiedy ktoś zauważył jakieś podobieństwa, w u nas się wtedy gotuje, jak to jest jak mój ojciec, zwłaszcza kiedy to nie jest komplementem, a raczej innym rodzinom.

00:17:15

To są te momenty, kiedy później zwoływanych odsłuchaj, ale w tym momencie to ty w ogóle robisz i mamy takie poczucie, że nas to wybija z rytmu albo totalnie można powiedzieć portfel nie rozwala.

00:17:25

Mam takie poczucie, o co chodzi. Powiedzmy takie momenty, kiedy ktoś nas złapie, na da się nieświadomości, czyli on.

00:17:32

Coś obserwuje mnie do tego nie mam dostępu. Jest to zauważone znaczy w kłótniach, relacjach i na przykład widzisz to to mam na myśli.

00:17:39

Na przykład jedna pacjentka mówi do swojego męża, to mam na myśli, żeby jak ty tak robisz, to bo to potwornie denerwuje i nie wiem czemu tych w.

00:17:47

Ogóle to reagujesz?

00:17:48

No i to może się skończyć o tym, że jak to jak to się dogadamy. Rozumiem, że nie ma do tego dostępu. To są wszelkiego rodzaju efekty rozwojowego uczenia się w określonym kontekście, czyli to jak my przechodzimy pewne fazy i to co też jest.

00:18:02

Myślę o teorii systemowych, drodzy państwo tow.

00:18:04

Tak, że mamy do naszym życiu do wykonania pewne zadanie rozwojowe i kiedy powstają konflikty albo oto ODS onie się możemy kłócić z naszej rodziny, z rodzicami czy dziadkami z naszymi rodzinami, jej małżonkiem, partnerem, partnerką.

00:18:20

To jest to.

00:18:21

Jak my przeszliśmy tę fazę bądź czy ich nie przeszliśmy. Ll, czyli na przykład zaczynam od tego, że rodzimy się. Jesteśmy w okresie dzieciństwa, później przechodzimy w adolescencji i kiedy jest czas adolescencji, to jest taki czas z psychologicznego punktu widzenia.

00:18:37

Możemy się nam danym etapie zatrzymać i nie iść dalej ze względu na to, co się wydarzyło w naszym życiu.

00:18:43

A na przykład 2 osoba. Strony tworzymy związek, może chcieć iść dalej, czyli na przykład takie kłótnie, że decyzja, gdy trzynastolatek, aby Września odpowiedzialny w odpowiedzialno gdybyś chciała ślubu, jasne, chcesz mnie tutaj zaszufladkować i nie chcesz mi bardzo miło wolności albo jeśli ja bym miał małżeństwo, to będziemy zawsze zawsze razem i tak dalej to mogą być takie kłótnie, kiedy ktoś jest w jednej fazie, ktoś w 2 trudno jest mu przejść dalej, nie wiem co z tym.

00:19:08

Robić grubasach, ci dałem wkład. Kobieta chce mieć dzieci. Mężczyzna jeszcze nie bo chce się bawić. No i powstaje trudność.

00:19:14

Tylko pytanie, co my z tą trudnością robimy, czy możemy z nią o niej porozmawiać fill i skonfrontować się z własnymi oczekiwaniami i potrzebami?

00:19:23

Ale też możemy wtedy temu zaprzeczyć, czyli udawać, że tematu Nie ma i jakoś to będzie tylko że jakoś to będzie to rozprasza my naszą odpowiedzialność i niestety nie mamy do tego dostępu, więc to zadania rozwojowe wykonujemy. Ayumi może państwu doznanego.

00:19:38

Czasu czy czasu tak zwanego pustego gniazda, czyli kiedy każdy z nas musiał ze swojego domu rodzinnego, kiedy dana osoba, EE swoje dzieci musi wypuścić w świat i wtedy też powstaje dużo konfliktów, bo to też jest czas, kiedy na przykład pary trafiają na psychoterapię, bo zostają sami tylko pytanie.

00:19:58

Nie dlatego odpowiedziałem państwa początku, że racja jest procesem o pytanie jest podstawowe, takie jak my tworzyliśmy ten związek. Jak zaczęliśmy, jak o niego dbaliśmy.

00:20:09

Jak co?

00:20:10

No, ja mogę taką metafora nie mówi o tym moim pacjentom, że związek jest jak roślina i musimy się dostosować jak ją podlewać, bo zawsze jest tak, że jedna osoba wyjeżdża na urlop.

00:20:19

2 osoba odbiera na urlop i żeby to roślina mogła rosnąć, to potrzeba 2 osób równych oddania. I kiedy jest ten syndrom pustego gniazda, czyli to może być taki moment, kiedy dziecko wychodzi na przykład życie rodzinne czy na przykład taki mit o rodzinie jest, że o dzieci trzeba dbać wizją? Trzeba dużo gadać. To może być tak, że świat się kręci wokół dzieci, kiedy dziecko wychodzi.

00:20:41

To może zacząłem się pewne trudności, dlatego trzeba ze sobą porozmawiać. Nie ma jak przy tym miescie rodzinnym być też bym potrafią być tak, jeśli na zakorzenione, że potrafią się wpisać do naszej nieświadomości, więc jak Państwo widzicie zależności od tego tak naprawdę jak nasza rodzina nas wpływa fill, jakie ma mity?

00:21:03

Rodzinne są też stereotypy rodzinne. Rodziny rodziny mają dużo różnych przekazań, które w jakiś sposób jest wypracowały i ona.

00:21:11

Pomagał czytaniem i ochronić rodziny, ochronie bliższych czasami nie służyły, ale od tego się różni dzieciństwo.

00:21:19

Dorosłości, że jako dorośli mamy tam niego zastanowienia się ok. Jak to co znowu to zdobne to moje dzieciństwo, ale jak Jestem osobą dorosłą, to jak ja chcę tworzyć życie i tutaj bardzo nam będzie państwo nie ułatwia wy komunikacji, to mi Łotwie Adam to żeby na mnie psychologii.

00:21:39

W szkołach, czyli nie nikt.

00:21:41

Nam nie jest w stanie powiedzieć, co jest dobre, a co złe, o co chodzi w życiu, a każdy z nas yy idealizuje bądź dewaluuje swoich rodziców.

00:21:50

I w związku z tym taco rodzina nie jest w stanie.

00:21:52

Przyjść i na podstawie tego budujemy własne doświadczenia, ale też to była bardzo pomocne.

00:21:58

I co też yy jako psychoterapeuci my robimy na na konsultacjach na psychoterapii z parami to stworzenie własnej definicji, do czego państwa zachęcamy lub początku.

00:22:08

Czyli to jest taki moment i powinno tak być dobrze? Tak jest i dobrze, żeby tak było, żeby każdy z nas jak zaczynała dorosło, czyli ma 18 lat. Być może masz jakieś doświadczenia związkowe dostawą być może przed sobą.

00:22:20

A więc to taki czas, że warto wtedy usiąść samemu ze sobą i zastanowić się, czym jest dla mnie związek, po czym ja w ogóle poznaję, to każdy z Państwa może sobie zrobić, bo budowanie definicji związku buduje wokół niego ramy, czyli to naco jasne zdanie się zgodzi. Na to 2 stronę w stanie się zgodzić i jak o tym możemy?

00:22:43

Porozmawiać, jak to możemy uelastycznić, żeby czuć się w związku dobrze i to też powoduje na tyle dni napięcia, że jest nam łatwiej można myć łatwiej o tym porozmawiać.

00:22:53

Jeżeli ma swoją definicję, ty masz swoją definicję, zastanówmy się co z płynne, a to nie są dane rzeczy dla 2 osoby dla pierwszej znaczą i jaki Jestem związanie, czyli związek to nie i czym jest związek. Może pan sobie sami ze sobą zrobię takie ćwiczenie, czyli dla mnie związek i.

00:23:10

Okazuje się, że nie jest to takie łatwe, no wizerunki związków z mediów. Miałabym, gdybyśmy wzięli pod uwagę to, jaki jest Polski serial, w którym mniej więcej z tym łóżkowych na pewno państwo byście powiedzieli nie miłość na wspólnej nie może szpital, szkoła, ale to państwa zdziwię i tak trochę ironicznie to mówię, bo serce, w którym jest najwięcej scen łóżkowych, to jest.

00:23:34

A według kiepskich i oni państwu to po to, ponieważ to teraz konkretnie medialnej wizerunek związku, czyli mówiąc kolokwialnie jest para z długim stażem, które są znudzoną życiem znudzonych sobą, bo jakoś to prze mnie, ale chyba kto zna się od kiepskich, nie jest w stanie sobie wyobrazić, żeby twierdziło Przytulił Halinkę.

00:23:55

Nie, to jest jakieś takie kosmiczne, by się wydawało, że zostanie wziąć ją na randkę, że ono zostanie. Mam ją pocałować, wypełnić kontakt seksualny nie wydaje się to w ogóle abstrakcja.

00:24:05

I pytanie czy jak mamy pewne wizerunki z mediów, to czy my nie bierzemy, bo bywa tak, że w naszym okresie rozwojowy w fazie adolescencji może tak, gdzie my jako ludzie internalizujący pewne obrazy, czyli to co nam się wydaje, że z mediach wydają się fajne i wrzucano sobie to do głowy tylko pytanie, czy to jest nasze czy mniej tego chcemy.

00:24:26

My jako ludzie czy nam to służy? Czy to właśnie nam się wydaje i to realizujemy, a to później się o to kłócimy, więc nie takie rzeczy, że medialnie możemy skorzystać z tego, jak tworzyć związki, ale też widzimy różne z różnych obszarów.

00:24:40

Różne są te relacje i go ten sposób są tworzone, ale pytanie jaką miała ze tworzyć relacje z 2 osobą, czyli czym dla mnie jest związek, to też jest bardzo duzo państwa, w tym aspx.

00:24:51

Ciekawym pytaniem, co może wpływać właśnie na czasami odróżnienie się uczyniono już w 2 części od rodziny. To też to, jak co dla mnie znaczy być na przykład córką w stosunku do swoich rodziców. Nie wiem, czy stworzenie tożsamości córki.

00:25:06

Jestem córką, co o sobie myślę, jak się zachowuje i jak na to reaguje, jak ktoś major nic ci nie mówią, czyli na przykład jak mama mi mówi, weź dziecko jesteś nieudacznikiem, to czy wtedy ja tak też myślę w innych rolach jako roli zawodowej jako rogi partnerki partnera i tak dalej fill no tak samo są dumę rzeczy jak słyszę na przykład od swojej mamy zaś ty to się kończy moja droga ręce nigdy nie jeździ za biurkiem, tylko sieci niech tak będzie, nie to czy on też tak myśli jako symbol mają tak mówi.

00:25:37

Czy to już powstaje wtedy generalizacja yy czy ją błędów poznawczych? I to samo myślę o sobie w roli zawodowy, czyli na pewno stosują pracownikiem ani Wylewem z nimi.

00:25:46

Nie będę szukać związku, bo przecież No mam 2 lewe ręce N już się nie udaje, tylko za biurkiem siedzieć to nie będę szukać pracy, nie szuka związku i w ogóle to Wszystko to jest bez sensu, więc potrafi taki komunikat mieć bardzo dużą siłę.

00:26:02

No właśnie mam i też pytanie właśnie jak ten związek tworzyć tak samo jak tworzyć te role, czyli tej częściej na naszego modułu?

00:26:15

Myślę, że warto.

00:26:16

Byłoby, żebyście Państwo sami sobie ustanowili, czym dla państwa jest związek. Jeżeli Państwo Planujecie dalsze działo.

00:26:24

Czy dla państwa na przykład jest okres narzeczeńskich? Czym on się różni od związku, czyli dla państwa jest maleństwo, czy one się różnią związku, czy coś wspólnego, czy nie.

00:26:32

I czy różnica jest tylko taka, że macie państwo odpowiedni poziom bliskości, odpowiedni poziom jasności wobec siebie i niewiele to zmienia.

00:26:40

Czy oczekujecie i to jest ważne? Oczekujecie państwo, że zwiąże małżeństwo? Wiele zmieni tylko, że można się rozczarować, kiedy o swoich oczekiwaniach się nie powie. Związek małżeński, choć jest zawarty i.

00:26:53

Nic się nie dzieje, to tak samo jak ktoś oczekuje. Dobra, będziemy razem czy lata to będzie lepiej, albo zrobią sobie dziecko, to będzie lepiej.

00:26:59

Proszę państwa, muszę rozczarować, bo nie będzie lepiej, gdybyśmy wzięli pod uwagę posiadanie potomstwa to.

00:27:05

Jest sytuacja kryzysowa i.

00:27:07

Trzeba bardzo dużej elastyczności w relacji i współpracy, żeby poradzić sobie z tym, co dziecko robi, czy jest frustracjami wokół rodziców i tym, co się pod tą opieką dzieje.

00:27:18

Więc yy od tego, jaki my tworzymy, związek będzie zależało to, jakie są znacznie droższe życie, także stwarzającymi definicję związku jest bardzo istotne.

00:27:27

Tak samo zachęcam państwa do tego, żebyście Państwo sobie sami osobą napisali, co dla mnie oznacza bycie partnerką, co dla mnie oznacza bycie żoną.

00:27:37

Jeżeli państwo takich rolach jesteście właśnie pani, gdzie dla mnie oznacza bycie partnerem, to dla mnie oznacza bycie mężem Philco dla mnie oznacza wkład w bucie ojcem i jak się różnią na ojca od roli syna od.

00:27:51

Pani męża, tak samo odnośnie pani, czym się różni dla córki wobec swoich rodziców? Czym się różni relacja?

00:27:57

Aferki żyły matki.

00:27:59

I dobrze jest, kiedy są pewne różnice nie muszą być jakieś bardzo duże, ale kiedy on jej nie są, pomieszała nam się.

00:28:05

Wydaje, że na przykład piszemy sobie ta i musimy o matko. To ja chyba w filmie tak samo funkcjonuje i wtedy nic dziennego, kiedy czasami jedną rzecz dla mnie wyjdzie i wtedy jest wyższe prawdopodobieństwo, że ona wpływa nam na te różne role, które na codzień pełnimy.

00:28:21

Fill, więc zobaczcie państwo, wychodząc od takich, można powiedzieć prostych rzeczy, zobaczcie państwo, jakie możemy wysnuć wnioski to na dzień dzisiejszy dzie zap odpowiada tworzenie też własny chroni też kształtuje naszą tożsamość, ale buduje też nasze granice.

00:28:34

Jak bardzo krótko stworzycie swoją definicję związku? To może ona się diametralnie różnić od tego, jak to było kiedyś, czyli jak partner, partnerka, państwo się poznaliście i otworzycie długoterminową relacje, jak to było od momentu, jeśli państwo poznaliście na przykład do 10 lat później?

00:28:52

To oczekiwanie i definicja związku jak państwo było zdobycie teraz może się nawet zmienić za rok za 2. Ze względu na różne wydarzenia.

00:28:59

O życiu tylko warto o tym porozmawiać, bo państwa oczekiwaniem relacji na przestrzeni kilku lat mogą się zmienić, a co dopiero mają przestrzeni dwudziestoletniego związku.

00:29:07

Ale jak on my relacje i sobie wypracujemy i czy o tym mówimy czy nie, to nas powstrzymuje. Coś się dzieje też groźne tym zastanowić.

00:29:15

No czemu na przykład wam się bać? Bardzo nie robi. Czy partnerce powiedzieć, Słuchaj, chciałabym odcięli więcej bliskości albo chciałabym od ciebie bać się kontaktu seksualnego. Chciałabym od ciebie więcej czułości. Czemu się Boże tego powiedzieć?

00:29:28

Czemu czujemy na przykład jakąś barierę, jakiś mur nieco utrudniać? Czy to są tylko nasze obawy dot.

00:29:35

Tak może być, czy jest coś, co się dzieje w naszej wspólnej relacji, co utrudnia na rozmowę? Jego pytanie co by to było, więc zobaczcie państwo, nie będzie podsuwaj ten. Moduł to raz.

00:29:46

Zobaczcie państwo, ile on stworzył 2, że czynniki zewnętrzne, czyli media i obraz, które tworzy na wizerunki relacji związków. A czy to jest to co my wynosimy, ale też jak my to sobie budujemy, definiujemy i jedno tworzymy naszą własną tożsamość.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały