Królowa śniegu, potulna, poświęcająca się – kim są? Z Czym się zmagają?

Świadoma kobieta ODC. 3/10

Natalia de Barbaro o postaciach - kobietach, które żyją w każdej z nas. Materiał filmowy dla kobiet pragnących zadbać o siebie

Transkrypcja video Królowa śniegu, potulna, poświęcająca się – kim są? Z Czym się zmagają?

00:00:00 

 

00:00:16 

Zacznę od snu ten sen przyśnił myśli kilkanaście lat temu. 

00:00:20 

 

00:00:21 

W tym śnie. 

00:00:22 

 

00:00:22 

 

00:00:23 

Pływam z akwenie ciemnej wody, a ten jest pod ziemią. Jest podobny do takiego, który się znajduje na przykład w kopalni soli w wieliczce, czyli Jestem pod ziemią. 

00:00:36 

Jestem pod wodą i Jestem dodatku ubrana w taką fill 18 czy dziewiętnastowieczną suknię czarną z bardzo silnym mocnym fill i spiętym mocno gorsetem. 

00:00:50 

Kobieta, której opowiadałam o tym śnie, powiedziała mi, że Jestem na 3 sposoby ze sznurowana, bo Jestem pod ziemią, Jestem pod wodą i jeszcze w tym gorsecie. 

00:00:59 

 

00:00:59 

Ok nie pływają inne Kobiety w tych samym bez parze, ale też ubrane w te suknie i ja wiem, że zasady tej gry są takie, że nie można się wynurzyć. 

00:01:10 

Naszym zadaniem jest nie wynurzyć się na brzegu tego akwenu 100. Jej mężczyzna bez twarzy, którego nazwałam sobie nadzorcą akwenu. 

00:01:19 

Louis. Jego zadaniem jest pilnować nas, żebyśmy się nie wydłużyły. 

00:01:19 

Jego zadaniem jest pilnować nas, żebyśmy się nie wydłużyły. 

00:01:23 

 

00:01:24 

Ten sam bardzo we mnie został i sprawił, że zaczęłam tropić te postacie za sznurowanych kobiet we mnie samej, bo przecież to był mój sen. 

00:01:34 

Nie ściśnij we mnie, były te Kobiety, to ja pływając, ale też to obok mnie i zaczęłam się zastanawiać, kim są te Kobiety zasznurowane w nas i znalazłam takie 3 postacie, o których dzisiaj Wam powiem i powiem też o pewnym przekształceniu, którego szukam i znajduje pozwala. 

00:01:54 

Które pozwala te gorsety zdjąć? 

00:01:57 

Pierwsza z tych za sznurowanych kobiet. 

00:02:00 

Nazwałam ją potulną. 

00:02:02 

 

00:02:02 

Ponieważ jak prowadzę warsztaty dla kobiet, które się nazywają własny pokój pracujemy często fill kolarzami i robimy takie autoportrety, skorka z kolarzy i ja też robię takie autoportret, Autoportret y sobie i nam on miał to portrecie. 

00:02:17 

Ta kobieta wygląda tak jak na zdjęciu, które widzicie, to znaczy ma zakrytą twarz lel z powodów nie pandemicznych fill, tylko po prostu zakrytą twarz i w jej oczach widać strach fill. Dokleiłam jej taki napis. 

00:02:34 

Właśnie z napisem Good hero Grzeczna dziewczynka. 

00:02:38 

 

00:02:39 

Każda z nas. 

00:02:40 

Chyba myślę, że mogę tak powiedzieć, że każda z nas to poznałam setki kobiet i chyba nie spotkałam żadnej, która by nie miała w sobie tej postaci. 

00:02:49 

Każda z tych dorosłych kobiet miała w sobie tą postać co tunney, które się czasami w niej odzywał. 

00:02:55 

Pierwsza rzecz fill. Wydaje mi się, że pierwsze zadanie przed jakim stajemy, to tą potulną sobie rozpoznać. To znaczy, kiedy milczysz wtedy, kiedy masz coś do powiedzenia i kiedy stawiasz automatycznie cudze potrzeby ponad swoimi. 

00:03:14 

Kiedy cofasz się, kulisz się, kiedy nie myślisz w ogóle o tym, czego potrzebujesz, kiedy wiadomo, że jeżeli ktoś chce zasłonić okno, to okno będzie zasłonięte, chociaż ten gość wolała odsłonięte, to dopuszczasz do siebie za kierownica, jakby swojego pojazdu potulną. 

00:03:32 

 

00:03:32 

Tez kluczowe dla tej potrójnej postaci. 

00:03:35 

 

00:03:35 

Ona żyje w świecie hierarchicznym, czyli w takim świecie, który badacz kultury hosted nazwał fill kulturą wysokiego dystansu władzy. Czyli to jest świat takie paradygmat jedni mają władzę i są ważniejsi, a drudzy nie mają, są mniej ważni jakby strukturalnie z automatu i świat potulnym. To jest właśnie świadkiem. Ona jest zawsze sła. 

00:04:00 

 

00:04:01 

To jest taki świat był taki wiersz Herberta, w którym była mowa o tym, że są ci, którzy są na Górze schodów i są ci, którzy są u dołu słowy, potulne, jest zawsze u dołu schodów. 

00:04:15 

To, co jest takim elementem, też tego krajobrazu powtórnej, to jest to, że ona jest zrobiona ze strachu, czyli to, co widać w oczach tej Kobiety. Ten strach jest takim podstawowym budulcem tej potrójnej. 

00:04:31 

U na sibo. 

00:04:32 

I fill, że jeżeli nie będzie potulna spolegliwa, jeżeli dziewczyna miła, nie będzie wszystkim robić miejsca i nie będzie cały czas zorientowana na to, żeby zaspakajać potrzeby innych, to miłość do niej, jeśli jest możliwa w ogóle, to zostanie wycofana. 

00:04:36 

 

00:04:50 

Czyli to jest takie jakby był taki dostawca prądu, który dyktuje warunki i pod pewnymi warunkami ten prąd akceptacji i uznania miłości. 

00:05:02 

Jest dostarczany, ale w pewnym momencie ktoś może wyciągnąć wtyczkę, a potulna cały czas sprawdza, czy ta wtyczka została wyjęta cznie. 

00:05:03 

 

00:05:11 

 

00:05:11 

Czy mogę się tak ubrać, czy mogę to powiedzieć, co ludzie pomyślą i tak dalej myśli potulna. 

00:05:17 

Nawet wtedy, kiedy? 

00:05:21 

Wklejasz selphy K na fejsbuka i potem sprawdzasz, ile masz lajków? To to też jest w pewnym sensie świat powtórnej, bo potulna szuka oceny na zewnątrz, a nie w środku. 

00:05:36 

Usłyszałam kiedyś takie zdanie, które wydało mi się boleśnie trafne. Mianowicie represja jest nagrodą za grzeczność i to jest coś takiego. 

00:05:37 

 

00:05:48 

To wydaje się tutaj szczególnie ważne, że ta pod ul ność to spychanie się, zapominanie o sobie, wymazywanie siebie, nie sprawdzanie jak ja mam i właśnie to ta nieustająca chroniczna spolegliwość. 

00:06:05 

 

00:06:05 

Jest za darmo, to znaczy to co? 

00:06:08 

Z milcza my to co staramy się same przed sobą wymazać gumką nasza złość, nasz spraw naszych lustracja ona nie znika od tego, że nie jest wyrażana. Przeciwnie drąży jakby podziemne korytarze w nas i o turna zrobione ze strachu żyjąca w hierarchicznym świecie. 

00:06:27 

 

00:06:27 

Nie przeciwnie, nie tylko nie przyniesie nam szczęścia, ale jeżeli pozwolimy jej kierować, jakby tym naszym pojazdem, to skazuje nas na głęboki i chroniczny smutek. 

00:06:40 

2 z tych kobiet ze sznurowanych, czyli tych kobiet, których obecność w naszym wewnętrznym krajobrazie i władza w naszym wewnętrznym krajobrazie nie przynosi nam szczęścia, nazwałam ją królową śniegu. 

00:06:53 

 

00:06:55 

Taką postacią fill, którą wybrałam w kolażu, żeby ją pokazać, jest chwilę, a w łódce osób fill HAŁASÓW K. 

00:07:02 

 

00:07:02 

 

00:07:03 

Jak widzicie, jest piękna, nieskazitelna, nawet kiedy ten serial się już był trochę słabszy, to dalej go oglądałam, żeby oglądać jej ciuchy. Jest nieskazitelna. 

00:07:16 

I strasznie zimna widać fill, że tam w środku jest chłód lód dla mnie hmm. Odkryciu tej postaci królowej śniegu. 

00:07:25 

 

00:07:26 

Ważna była taka i można było ważne. Było takie spotkanie biznesowe. Spotkałem się z taką kobietą właśnie bardzo biznesowej sytuacji. 

00:07:34 

W takiej sali chłodnej, szarej eleganckiej, gdzie jedynym żywym akcentem była to smogowa szczelne. Hmm, no bo to była bardzo nowoczesna korporacja. 

00:07:47 

No i rozmawiałyśmy zresztą na bardzo wymagający sposób o biznesie oper Gta Hosen Nerki i tak dalej. Ta kobieta też była tak nieskazitelna. 

00:07:56 

Prawie jak kler z tego zdjęcia, które widzicie? 

00:08:00 

Pamiętam takie długie, lśniące, czarne włosy, których nigdy nie będę mieć i jej nienaganny makijaż i te słowa, które obracała biznesowe z jakiegoś obcego języka. 

00:08:06 

 

00:08:17 

I zobaczyłam w pewnym momencie, że ta kobieta płacze. 

00:08:20 

To znaczy, ja nie zobaczyłam, że ona płacze, bo ona nie płakała dalej siedziała taka nienaganna, ale zobaczyłam tak, jak gdyby taki flesz zobaczyłam ją jak jest sama w nocy bez makijażu. 

00:08:35 

Jak płacze w poduszkę? 

00:08:38 

Zobaczyłam, że ta kobieta zaprzęga się jakiegoś życia, którego naprawdę dla siebie nie chce i przypomniała mu się takie zdanie, które powiedziała Maria Good Men, biologii Stka. 

00:08:51 

 

00:08:52 

W książce. 

00:08:55 

Napisała tak na szczęście mamy lament. Na szczęście mamy lament, który nie pozwala mi zostać idealnymi robotami. 

00:08:58 

Mamy Lamy. 

00:08:58 

 

00:09:05 

 

00:09:06 

Jeśli ta kobieta rzeczywiście płakała, to Parlament mógł ją ochronić 4 tym, żeby całe życie ścigała się w wyścigach, które nie są jej. 

00:09:16 

Odwołam się do Woot Men, but Men była już bliską, a Jung wprowadził fill takie pojęcie. 

00:09:25 

Energii męskiej żeńskiej. On się zresztą tutaj powoływał na antyczną chińską filozofię, która mówiła o energii yin Yang, czyli 2 różnych sposobach funkcjonowania w świecie 2 różnych rodzajach energii. 

00:09:41 

To energia męska energia Yang fill oczywiście tutaj mówiąc męska żeńska, wydaje mi się, że ważne, żeby pilnować cudzysłowia, obie te n ta energia męska to jest energia przedewszystkiem akcji energia celowa energia wykonu, energia też agresji, ambicji i determinacji. 

00:09:44 

 

00:10:03 

 

00:10:04 

To jest taka energia też, która mówi albo tak, albo tak, to znaczy, jeżeli ja siedzę z moim mężem przy stole i on do mnie mówi, no ale ja to mówisz, że nie lubisz tej koleżanki, że ona cię denerwuje, a przed chwilą mówi, że ją lubiłaś. 

00:10:20 

No to on mówi z tej energii albo albo albo cię denerwuje albo Juliusz a ja na to odpowiadam z energii i in, czyli z energii żeńskiej mówię ludzie. 

00:10:28 

Ją i denerwuje mnie jedno i 2 jest pro. 

00:10:31 

Bo energia nie. 

00:10:32 

 

00:10:33 

Nazwana przez Junga żeńską to jest energia holistyczna, kiedy ja mogę iść rano na jogę, potem do komunii, a wieczorna krąg Kobiety to nie jest energię albo albo energia im. To jest też energia doświadczania życia, czyli na przykład jeżeli ja piszę prezentację dla zarządu. 

00:10:53 

Ale podnoszę głowę znad laptopa, bo widzę, że jest jakiś niesamowity ll Dzięcioł, który właśnie stuka dom za moim oknem, no to wtedy ll to spojrzenie na tego dzięcioł, a to jest energii, a jak wracam spowrotem i myślę o D dla mnie to Jestem z powrotem w tej energii wtedy jej energii ja i teraz to co jest problemem l ICO? 

00:10:58 

 

00:11:18 

Myślę, że było problemem tej Kobiety, co do której wiem na pewno, że płakała nocą, a potem nawet dowiedziałam się, że płaczę. No żeby rozmowie z nią. 

00:11:28 

To jest to, że ona się za przemiła. 

00:11:31 

 

00:11:31 

Do czystej energii męskiej, czyli do ścigania się w cudzych zawodach i zrobiła to dlatego. 

00:11:40 

Że czuje, że jeżeli nie będzie startować w tych zawodach i ścigać się o te wszystkie osiągi, targety i tak dalej, to po prostu nie będzie jakby warta miłości l, czyli ona też, podobnie jak potulna opiera się na strachu. 

00:11:56 

 

00:11:57 

Na szczęście, tak jak powiedziała woodym N, na szczęście mamy lament, który nie pozwala nam stać się idealnymi robotami i możemy. 

00:12:05 

Odwrócić się od cudzych wyścigów. 

00:12:08 

Do tego, co nas naprawdę karmi ta kobieta dalej może pracować w tym samym miejscu. Ona nie musi jechać w bieszczady i zakładać Pensjonarki, ale ona może inaczej funkcjonować w tej rzeczywistości. 

00:12:21 

3 taką zacznę. 

00:12:24 

Promowaną kobietą, którą zidentyfikowałam, to jest postać, którą nazwałam. Poświęcają się. 

00:12:30 

I jak o nim myślę, tam się przypominamy historię mojej koleżanki, która miała tak mnie szczęśliwą okoliczność, że zgubiła dowód osobisty. 

00:12:39 

Zrobiłam sobie kawę, ale okazało się po kilku miesiącach, że ten dowód nie był. Film nie był zgubiony, tylko został skradziony i ktoś i ll dowód wziął jakiś tam jakąś tam jakiś krwiak, które ona potem miesiącami musiała spłacać. 

00:12:48 

 

00:12:56 

To jest trochę trochę taka do cykli stawia nas właśnie ta postać, którą nazarko uświęcającą się fill mianowicie. 

00:13:04 

 

00:13:05 

Dotyczy to myślę, i kobiet i mężczyzn, ale tutaj mówię o kobietach, więc będę mówiła też w dużej mierze w kontekście matek, mianowicie kobieta. 

00:13:17 

Ma dziecko. 

00:13:20 

Poddaje swoje pas je z automatu. Kochałam jeździć na koniach, ale no teraz wiadomo wiadomo dziecko fill. Kochałam malować, no ale wiesz, teraz mam dziecko poddaje to co kocha. Chciałam zostać geografią, no ale musiałam przerwać studia, bo też była w ciąży. 

00:13:37 

 

00:13:38 

Następuje ta takie unieważnienie. 

00:13:42 

Swoich potrze do zera. 

00:13:45 

Fill czy do prawie do zera? Potem jest taki moment, kiedy matka jakby inwestuję całą swoją tożsamość właśnie w to, że jest matką i w to swoje dziecko. 

00:13:59 

No i to są takie teksty pod tytułem Jesteś moim skarbem kiem, jesteś moim ukochanym, jesteś Stałym, jesteś całym moim światem. Zwłaszcza to ostatnie zdanie. Jesteś całym moim światem. Wydaje mi się szczególnie niebezpieczne, bo jeżeli. 

00:14:14 

Ja Jestem czymś całym światem, to jak ja mogę iść? Swoją drogą, jeżeli zostaje czymś całym światem, to jest bardzo blisko od tego zdania. Jesteś całym moim światem do zdania Zmarnowałeś mi całe życie. 

00:14:27 

To ja dla ciebie rzuciłam studia, a ty mi teraz nie chcesz jeść pierożków. 

00:14:31 

Które dla ciebie zrobiłam nocą? 

00:14:33 

 

00:14:34 

No i teraz. 

00:14:36 

W momencie, kiedy to dziecko się próbuje jakoś uwolnić, iść po swojemu, a nie bydlę na przykład tegoco matka projektuje na niego, bo chciała sama zrobić. 

00:14:45 

To następuje taki moment, że część z tych poświęcających się, czyli tych kobiet, które postawiły jakby posadziły za sterami tą poświęcający mi się postać, że one przechodzą w taką fazę. Ja to nazywam nieprzejednanie cierpiącą, czyli to jest taka sytuacja, w której. 

00:15:06 

Walutą, za pomocą której ta kobieta uzyskuje miłość uwagę. 

00:15:12 

Jest krzywda, to znaczy ona jest cały czas cierpiąca. Cały czas mnie szczęśliwa, cały czas coś ją boli. Ciągle dzwoni, że czegoś potrzebuje i to jest sytuacja, w której 2 strona ma się czuć winna i w dodatku zawsze się będzie czuła winna dlatego, że nie nieprzejednanie cierpiącej nie da się pomóc, bo ona nie chce pomocy. 

00:15:20 

 

00:15:33 

Ona czuje, że gdyby kiedyś zadzwonił, było do niej dziecko i powiedziało, mam się fill i spytał, jakie masz? Mamo, to ona, by powiedziała, mam się świetnie. No to wtedy. 

00:15:43 

Ona czuje, że to dziecko byłoby słuchawkę i powiedział, o której już nie myślę dzwonić i jej walutą jest krzywda. 

00:15:50 

 

00:15:50 

I to. 

00:15:53 

Czego na to czeka? Z 2 strony jest poczucie winy. 

00:15:57 

To jest taki paradoks, fill byłby polega na tym, że ktoś, kto się początkowo wymazał, czym myślał, że się wymazuje swoje potrzeby ll swoje aspiracje. 

00:16:09 

To, co ją karmić, to jest jej potrzebne. Wymazał się. Wymazała się, do buntowała się, potem stawia siebie w centrum, bo to nieprzejednanie cierpiące jest postacią, której cierpienie jest jakby ważniejsze niż innych. 

00:16:24 

 

00:16:24 

I to są takie matki, które potrafią nie spytać się, co u ciebie słychać, albo nawet jeśli się dowiedzą, to skwitować to jakąś pretensją. 

00:16:34 

Dlatego, że. 

00:16:36 

One właśnie stawiają się w centrum i znowu to jest taniec, który jest smutny dla obu stron. Znaczy ona wskazuje się na to, że będzie w tym stanie pokrzywdzenia. 

00:16:47 

I skazuje swojego skarbnika na to, że będzie cały czas w tym stanie poczucia winy. Znowu to jest postać, która nam nie służy i warto szukać sposobu, żeby wyjść z tego tańca. 

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały