Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Czego tak naprawdę doświadczamy

Agnieszka Pawłowska
Zrozumieć emocje dziecka ODC. 2/21

Materiał filmowy prezentujący, z czym mierzą się na co dzień rodzice i jak może im w tym pomóc mindfulness

Transkrypcja video Czego tak naprawdę doświadczamy

 

00:00:10

Tego tak naprawdę doświadczamy w sytuacji frustracji tego poczucia beznadziei.

00:00:18

Przede wszystkim doświadczeniem zderzenia z naszymi oczekiwaniami wobec siebie, czyli nawet coś, co już.

00:00:25

Albo że z unikiem idealnego rodzica, że ja powinienem powinnam umieć sobie poradzić. Przecież rodzicielstwo jest naturalne, przecież zawsze chciałam być mamą całe być tatą.

00:00:39

Przecież innym razem sobie tak świetnie.

00:00:42

Oczekiwania, które które pojawiają się w nas śmieją z nas, powodują, że jesteśmy na ciągły.

00:00:53

Tak się ciągle do egzaminu sprawdzania.

00:00:55

Siebie też członie wyszło.

00:00:57

Czy to było poprawne, czy to było na piątkę, czy tak naprawdę?

00:01:04

Kolejne zderzenie to jest zderzenie z wyobrażeniami na temat naszych dzieci tego, jak powinno się zachowywać, bo jak po zimnym całym zaznaczyłam w cudzysłowie, bo nie ma czegoś jak sposób, w jaki powinny zachowywać się każdy z nich jest inna, każde jest wyjątkowe.

00:01:20

Ll każdy wnosi swoją energię, swoje potrzeby wartości. Natomiast my mamy pewne wizje.

00:01:27

One się tworzą.

00:01:28

Z biegiem lat.

00:01:30

Rodziny bardzo często reklamach filmach.

00:01:34

To, co obserwuje nas słyszał media.

00:01:42

Cudne czyste grzeczne kolwiek to słowo znaczy Ll ułożone, współpracujące, a nawet jeżeli na przykład w filmie pojawia się jakaś sytuacja, że są problemy wychowawcze, one fill, to kończy się znajdzie najczęściej hepi endem i cudowna rodzina. Szczęśliwa jest wojna.

00:02:02

Żyli długo i szczęśliwie.

00:02:03

Bez wyobrażenia robią nam ogromną krzywdę, bo nie skupiamy się na tym.

00:02:08

Co jest naprawdę?

00:02:11

Czego naprawdę doświadcza nasze dziecko? Czego naprawdę doświadczamy? Co naprawdę dzieje się w naszej relacji? Tylko zderzamy się cały czas tym, jak być powinny l.

00:02:23

To również pojawia się w sytuacji takich napięć i frustracji. To jest zderzenie z naszymi ograniczającymi przekonaniami przekonań mamy w głowie od groma i tak naprawdę to jest jeden z bardzo wartościowych aspektów praktyki uważności, przyglądanie się swoim myślom.

00:02:41

A później wśród tych myśli wyłapywanie przekonań, które drukowały się również wnoszą.

00:02:50

Nasze głowy z biegiem lat to mogą być przekonania, które związane są z urządzeniami, które słyszeliśmy dzieciństwie albo se ll z tym, czego doświadczamy lub zaobserwujemy wokół nas. Nie wiem, przekonanie może być dzieci i ryby, głosu nie mają.

00:03:10

Czy to jest takie piękne?

00:03:11

EE przy ograniczające przekonanie. Pamiętam z mojego dzieciństwa FI.

00:03:16

Jeżeli ono, nawet jeżeli ja.

00:03:18

Z niego się śmieje, ale on jest drukowane u mnie w głowie i włącza się w momencie, kiedy moje dzieci zaczynają dyskutować, kiedy zaczynają hałasować w momencie, gdy dorośli siedzą przy stole, to to przekonanie. Możemy się nimi świadomie załączać. Nie mam wtedy.

00:03:37

Wierzę w to, że moje dzieci są ll nieodpowiednie, że ja Jestem rodzicem, nie niewystarczającym, ponieważ nie udało mi się tych dzieci nauczyć, że one mają być cicho.

00:03:48

Kiedy dorośli rozmawiają, że one mają nie dyskutować, tylko słuchać.

00:03:52

To to jest ich rola, być cicho i słuchać.

00:03:55

Jeżeli ja sobie uświadomić, że to przekonanie się u.

00:03:58

Niej wyłącza i co ona mi robi bo.

00:04:01

No napina mnie całą i ja się przygotowuje do walki. Chcę zmienić tą sytuację. Proszę więc nieodpowiednia.

00:04:08

Wszystko się sypie.

00:04:10

Bo już nie Jestem w kontakcie ani ze sobą, ani z moim dzieckiem.

00:04:15

Wśród tego chce się pojawia. W naszej głowie toczy się wewnętrzny krytyk.

00:04:19

No, który to już trochę wspomnieliśmy w kontekście wizerunku idealnego rodzica, bo jest to niewłaściwa. Tu robimy, tak sobie nie poradziłam. To nawaliłem też bym się ośmieszył om LI tak dalej i tak dalej. Wewnętrzny krytyk oczywiście od nas zadanie nas.

00:04:34

Teoretycznie motywować do tego?

00:04:37

Nie zje pewnie już nauczeni, jak robi coś poprawnie, ale niestety jego działaniem jest fill.

00:04:48

No jesteś okrutne i my jako ludzie wcale nie podążamy chętnie za zmianą mnie wcale nie poszukujemy rozwoju, kiedy słyszymy, by naszego krytyka znajdzie się kolejny, się staramy się ochronić. Zastygały w bezruchu, żeby to już przeszło.

00:05:05

Więc wewnętrzny krytyk wiemy sobie niby uśmiechnąć, podziękował, służy. Wiem, że na dobre intencje. Natomiast fill.

00:05:15

No jednak pójdziemy inną ścieżką i proszę pana.

00:05:17

Być może inny głos prawne scenariusze, czyli to też.

00:05:20

Jest coś, co może się pojawiać?

00:05:22

Czyli od razu pojawia się widza, kiedy moje dziecko zachowuje się niewłaściwie, jaka będzie jego.

00:05:26

Przyszłość nie poradzi sobie w życiu, dobrze?

00:05:29

Będę osiągnie albo jest niewychowany. Odpowiednim umie się zachować i tak dalej. Będę mu kolejny.

00:05:36

Z ceną innych ludzi.

00:05:38

No to jest coś, co bardzo mocno, bardzo często, bardzo mocno nam nam przyświeca w naszym rodzicielstwie.

00:05:49

Jasne jest, że w tym temacie wszyscy są ekspertami.

00:05:53

Jasne, jest jeszcze jednym, żeby względu na to, co byśmy zrobili, jakbyśmy to zrobili.

00:06:00

Zawsze będą tacy, którzy powiedzą nam, że.

00:06:02

To było niewłaściwe.

00:06:04

Że ścieżka, którą wybraliśmy, jest krzywdząca dla.

00:06:07

Właściwa nie społeczeństwo jest zgodna z jakim systemem wartości L, który powinniśmy reprezentować.

00:06:19

Każdy ma swoje życie i oceny innych ludzi.

00:06:24

Którzy pozostając ludziom?

00:06:27

Każdy z nas ma swoją ścieżkę i jeżeli działa cercas intencją jak najlepszą dla siebie dzieci swojej rodziny.

00:06:36

Dobrze wziąć oddech crystalliced ocenę.

00:06:41

Dla mnie przy okazji.

00:06:43

Ma i ustawne próby połączenia swoich wszystkich życiowych. To jest również bolączka im.

00:06:51

Że staramy się być wielozadaniowym, robić mnóstwo rzeczy.

00:06:54

Równolegle są badania.

00:06:57

Potwierdzają niestety z okrutną szczerością, że nie jesteśmy wielozadaniowe, że potrafimy jako ludzie bardzo szybko przełączać się między różnymi zadaniami.

00:07:07

Ale to nie jest tak?

00:07:08

Że jesteśmy w stanie skupić się w pełni na kilku zadaniach równocześnie, czyli jeżeli wykonujemy kilka zadań.

00:07:15

Po pierwsze zużywane, strasznie dużo energii na to przełączanie się między rolami z zadaniami, które wypełniamy, a po 2 żaden z nich nie robi. I to też jest aspekt. Warto się pochylić.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały