Ten materiał dostępny jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Wszystko jest na mojej głowie cz.2

Świadoma kobieta ODC. 7/10

Jak poradzić sobie z poczuciem przytłoczenia? Co możesz zrobić, jeśli czujesz, że wszystko jest na Twojej głowie?

Transkrypcja video Wszystko na mojej głowie cz2 

 

00:00:06 

 

00:00:17 

Teraz przejdźmy do działania. 

00:00:20 

Mamy zrobić, kiedy czujemy, że rzeczywiście jesteśmy w którymś z tych miejsc. Rzeczywiście na naszej głowie jest dużo, a my czujemy się przytłoczeni. 

00:00:30 

 

00:00:32 

Po pierwsze szukaj przyczyn, czyli to, co właśnie zrobiliśmy, dlaczego ja tak mam? Dlaczego ja się tak czuję? Dlaczego mi jest źle? 

00:00:39 

Dlaczego ja mam Wszystko na mojej głowie? Czy w ogóle nie jest źle z tym, że mam Wszystko na mojej głowie? Fill? Z czego to wynika i która z tych moich myśli, które mam o sobie, że powinnam mu? 

00:00:52 

 

00:00:52 

Proszę fill, tak trzeba są rzeczywiście moje, a które fill zostawiam gdzieś wdrukowane przez nauczycieli, jakich spotkałam na swojej drodze przez rodziców, przez dziadków, przez męża, przez żonę, przez przyjaciół, przez znajomych. 

00:01:08 

I wiecie, to nie chodzi o to, że ktoś nam zrobił krzywdę, czy ktoś nam zrobił, co jest złego, że my teraz mamy na te osoby się pogniewać, być złym? 

00:01:17 

To absolutnie nie o to chodzi. 

00:01:18 

Bo to znów to jest nasze, i to my będziemy z tym pracować. 

00:01:22 

Ale rzeczywiście to jest bardzo, bardzo ważne aspekty. Warto do niego wracać. Warto sobie ot. 

00:01:26 

Myśleć i warto sobie jakoś tak w środku analizować, dlaczego to po prostu wynika i 2 rzecz to rozmowa z samym sobą i tu zachęcam was do zadawania sobie takiego pytania, co najgorszego może się stać? To jest takie pytanie, które bardzo może wam pomóc w poszukiwaniu tego, co możecie odpuścić, a czego nie. 

00:01:43 

 

00:01:49 

 

00:01:50 

Co najgorszego się stanie, jeśli ja nie zrobię obiadu, coś gorszego się stanie, jeśli wezmę dzień urlopu, są naj gorszego się stanie, jeśli powiem dzisiaj komuś w relacji, nie chcę tego, nie chcę tego robić. 

00:02:02 

Mam na to ochoty bardzo często, kiedy rzeczywiście realna tym, że stanowimy, okazuje się, że zasadzie, to nie jest nic takiego strasznego i to jest właśnie ten punkt zaczepny, który będzie oznaczał. 

00:02:15 

Możesz odpuścić i masz do tego pełne prawo. 

00:02:19 

Fill i jednocześnie będę sobie. 

00:02:20 

Mówimy te konsekwencje, które mogą się wydarzyć. 

00:02:24 

 

00:02:24 

To już jest ta wielka praca, którą wykonujemy, żeby przekonać samych siebie do tego, że możemy to zrobić. 

00:02:31 

No wiem, zapisałam taką myśl razem beta, która mi się wydaje bardzo, bardzo ważna, jeśli nie doceniamy własnych potrzeb, inni nie mogą tego zrobić. Zobaczcie, że to nie jest tak, że nagle ktoś przyjdzie i nam pomoże nas wesprze fill. 

00:02:48 

 

00:02:48 

Nie możemy na to czekać i nie możemy tego oczekiwać. Tam musimy dawać znać, że coś nas nie wspiera, że coś nam nie służy. 

00:02:55 

To my musimy też być świadomi tego, jakie są te nasze potrzeby i o coraz chodzi to zadbać. Dlaczego ja dobrzę o co mi chodzi? 

00:03:03 

 

00:03:03 

 

00:03:03 

2 krokiem, który warto podjąć, jest komunikowanie tego, ale zdecydowanie na tu i teraz najlepiej skupić się na tym pierwszym i chciałabym teraz powiedzieć jakieś złote recepty jak w nadmiarze obowiązków zadbać o siebie, jak sprawić, żeby mieć mniej na tej głowie, jak być nieustannie w tej równowadze psychicznej, emocjonalnej, jak mieć w sobie ten spokój? 

00:03:30 

No ale pewnie was nie zdziwię, jeśli powiem, że nie ma takiej złotej recepty, nie istnieją tutaj jakieś magiczne. 

00:03:36 

Płynne magiczne syropy, które by nas tym zaraziły, ale jest rzeczywiście ja kilka takich rzeczy. 

00:03:43 

 

00:03:43 

Małych, które zrobią nam wielkie rzeczy, jest i tylko je podejmiemy. 

00:03:50 

I pierwszą z tych rzeczy, która jest często lekceważona, jest głębokie oddychanie, takie bardzo świadome oddychanie. Zobaczcie, że oddychanie jest czymś, co wszyscy robimy nieustannie i spędzamy nad tym praktycznie całą dobę, więc to nie jest to, że ja mam coś jeszcze robić. Już mam tyle na głowie, jak ja mam sobie jeszcze dokładać. 

00:04:13 

Oddychać i tak oddychamy. Różnica polega na tym, żeby zacząć robić to świadomie, czyli rzeczywiście wdychać powietrze nosem wydychać był ziom. 

00:04:22 

Liczyć sobie w głowie, robić to? 

00:04:24 

Powoli spokojnie i uwierzcie, że ten oddech potrafi zdziałać naprawdę bardzo, bardzo dużo. 

00:04:30 

 

00:04:31 

Oddech jest czymś, co nam łączy głowę z sercem z duszą uruchamia nerw błędny, w tym może wam też pomóc taki ruch szyi w prawo w lewo. 

00:04:42 

Rzeczywiście na takim poziomie biologicznym fizjologicznym pomaga nam wrócić do równowagi i to jest coś, co możecie dla siebie robić. 

00:04:48 

Profilaktycznie fill wprowadzić sobie na przykład taką rutynę, że nie zaczynam dnia bez 5 głębokich oddechów, ale to jest też coś, co mówicie sobie robić, kiedy czujecie właśnie, że je tam trudno, że gdzieś rodzi się jakieś napięcie, ok. 

00:05:01 

 

00:05:02 

Robię ten oddech i nie Jestem tu i teraz. 

00:05:05 

2 aspektem jest aktywność fizyczna i to nie jest tak, że teraz wam. 

00:05:09 

Powiem pół godziny. 

00:05:10 

Joggingu bieganie to rano gimnastyka fitness ll nie jeśli czujecie, że to nie jest wasze nie musicie tego robić, ale być może to może być po prostu spacer taki wiecie przejście z auta do domu jakąś dłuższą drogą to może być taniec podczas sprzątania to może być taniec podczas zabawy z dziećmi. 

00:05:14 

 

00:05:14 

 

00:05:31 

 

00:05:31 

Kontakt fizyczny, czyli po prostu bycie blisko, to jest rzeczywiście coś conie się na bardzo, bardzo dużo dobrego i jeśli macie bliską sobie osobę, która może was przytulić, potrzymać za rękę, to warto to robić. Ale warto również taki kontakt fizyczny. Dawać sądem osobie, czyli nawet czasami dosłownie samego siebie przytulić. 

00:05:52 

 

00:05:53 

Kolejnym ważnym aspektem jest opiekowanie się swoimi emocjami. To jest tak naprawdę bardzo, bardzo szeroki obszar, o którym można by mówić tutaj bardzo długo, ale nie jest to temat tego spotkania, więc powiem skrótowo. 

00:06:08 

Po pierwsze, zatrzymujcie się nad tym, co czujecie. Nigdy tego nie lekceważcie po 2 opiekujcie się sobą, tak samo jak byście zaopiekowali się osobami sobie bliskimi, tak samo jak byście dali tą troskę i empatię. 

00:06:23 

Dzieciom, mężowi, przyjaciółce swojej własnej mamie. Tak samo właśnie warto jest to zrobić dla samego. 

00:06:30 

 

00:06:30 

Ciebie i tez trzymanie tego, co tu i teraz czy mi ok zatrzymuje się i sprawdzę, co ja teraz widzę, co słyszę, czego mogę dotknąć. 

00:06:40 

To może być takie banalne ćwiczenie, gdzie wymieniamy 5 rzeczy, które Jestem w tym momencie w stanie dotknąć później 4 rzeczy, które Jestem w stanie teraz usłyszeć 3 rzeczy, które Jestem w stanie począć nosem czy językiem, węchem czy smakiem i to są takie małe rzeczy. 

00:07:00 

Które nas będą wspierać i chce nam jednocześnie dać znać fill, że odpoczynek relaks praca nad sobą fill, wykonywanie tych wszystkich rzeczy, o których teraz wspomniałam, nie jest wcale łatwe. 

00:07:01 

 

00:07:15 

I bardzo często tego również musimy się nauczyć i to jest tak, że kiedy my zaczniemy to głębokie oddychanie, na przykład, to może w nas pojawi się taka myśl głupie. 

00:07:26 

 

00:07:27 

Ten kupię to już w ogóle jakieś śmieszne, idiotyczne, nie? 

00:07:30 

Będę tego robić. 

00:07:32 

Fill zachęcam was do tego, żeby się nie wycofywać, dlatego, że zobaczcie, że kiedy my uczymy się języka obcego, to też na początku czujemy się z tym jakoś nieswojo. 

00:07:41 

Niechętnie mówimy w tym obcym języku, a już na pewno nie zrobimy tego publicznie. Niechętnie mówimy, myślimy, niechętnie się mobilizujemy. W ogóle do tej nauki bywa nam po prostu bardzo trudno, kiedy mierzymy się z czymś, co jest dla nas nowe i to niekoniecznie jakoś czujemy, że jest to nasze nie. 

00:07:59 

 

00:08:00 

Mimo to yy warto praktykować. To zobaczycie, że po 100 lekcji już wiele z nas po prostu śmiga i może prowadzić wykłady w języku angielskim, ale to Wszystko wymaga oswojenia tak jak byśmy pierwszy raz wsiedli na konia, to możemy czuć się dosyć dziwnie i w ogóle tutaj coś się rusza, coś się kiwa jakoś mało wygodnie. 

00:08:20 

 

00:08:20 

A to jakiś czas pod. 

00:08:21 

Wpływem wielu wielu treningów już będzie nam dużo łatwiej odpoczynek. Relaks również jest tym, czego musimy się nauczyć, dlatego, że nas raczej nikt tego nie uczył. 

00:08:33 

Ja przynajmniej mam takie doświadczenie i tak jak rozmawiam z innymi dorosłymi, to słyszę. Rzeczywiście tak jest, że również w naszych domach nie było raczej przyzwolenie na to, żeby. 

00:08:41 

Nic nie robić fill. 

00:08:43 

I pewnie każdy z nas w dzieciństwie, słysząc weź do roboty, to tak leżysz. Gapisz się tylko w ten sufit zacznie działać. 

00:08:51 

Nie masz nic do roboty, to zaraz ci wymyślę. 

00:08:54 

A odpoczynek jest bardzo, bardzo ważny. To jest czas na regenerację i tego trzeba się po prostu nauczyć. Jeśli do tej pory nie mieliśmy takich doświadczeń. 

00:09:04 

 

00:09:05 

A jak działać? 

00:09:07 

Co dalej mam w sobie ten nie wspierające mnie myśli. Przewijają mi się, pokazują, że Jestem tą beznadziejną mamą, tą beznadziejną żoną, tym beznadziejnym pracownikiem. 

00:09:18 

 

00:09:19 

Wyznaczcie sobie czas na biczowanie się. Ta może być tak, że ustalam, że ok. Mogę tak o sobie myśleć, ale tylko między 21 a 21, 15 i to znów teraz, kiedy o tym mówię, może wydać się wam śmieszne. Może się wam wydać zabawne do bólach. To tak, przecież te myśli po prostu nam wpadają do głowy. 

00:09:43 

I rzeczywiście tak jest z 2, jednak strony by mamy możliwość i mamy szansę wpływać na to, co się w tej naszej głowie dzieje, a już na pewno na to co się z tym stanie dalej. Więc jeśli taka myśl się pojawiła w głowie ok. Wpadło mi tam być do głowy. Zostawiam to na 21. 

00:09:46 

 

00:10:03 

 

00:10:04 

 

00:10:04 

 

00:10:04 

Czym EE będziecie na początku? Czym bardziej na początku tej drogi będziecie tym będzie wam trudniej, bo jest to na początku właśnie takie dziwne i nie nasze. 

00:10:13 

Ale naprawdę da się to zrobić? 

00:10:16 

O 21 przychodzi ten czas, kiedy się dać mu się dobra, to, o czym ja sobie dzisiaj pomyślałam, co mi wpadło. 

00:10:21 

Do tej głowy. 

00:10:23 

Z czasem gwarantuję Wam, że stanie się właśnie tak, że to już się nie będzie wcale musiało zadziać 2 rzeczy i 2 aspekt to bycie dla siebie życzliwym. 

00:10:34 

 

00:10:35 

Tak samo jak jesteśmy życzliwi dla swoich bliskich, dla swoich właśnie dzieci, mężów, przyjaciół, tak samo bądź może, czyli dla siebie. 

00:10:43 

Co to oznacza, że mu nie tylko zauważamy te wady minusy, błędy i porażki, ale skupiamy się właśnie na tych pozytywnych aspektach. To ma wielką wielką moc kształtowania naszej samoświadomości i samoakceptacji. 

00:10:58 

 

00:10:59 

Czy BMW wczesnej po prostu pomyśleć ok. Dzisiaj Radą mieć naprawdę dobry poranek, bo mój syn ekspresem ubrał się do przedszkola. 

00:11:07 

Ja ani razu nie krzyk łanie. 

00:11:08 

Zdenerwowałam się, to był dobry dzień, był dobry poranek czy 2 stronę. 

00:11:14 

O dzisiaj udało mi się. 

00:11:16 

Przez 3 minuty leżeć i nic nie robić. 

00:11:18 

Mam już jakieś doświadczenie z odpoczynkiem i relaksem, ale to jest nie tylko docenianie do wysiłku tych swoich działań, ale również czasem takie współczucie dla siebie. 

00:11:30 

To możemy sobie sami pomyślmy. Miałam dzisiaj trudny dzień za mną. Wiele dziwnych sytuacji, takich, które były przykre, które były dla mnie smutne, które mi dążyły różnego napięcia, w związku z czym dzisiaj zakupuje się pod kocem. 

00:11:45 

 

00:11:49 

Robię sobie gorącą herbatę i po prostu Jestem sobie w tym smutku, czyli wiem nakręcam się na działanie, bo ja muszę, bo ja powinnam tylko tak samo jakbym moje dziecko przykryła tym kocykiem. 

00:12:02 

Wiedziała, Wszystko jest dobrze, Jestem przy tobie. Słyszę, że tobie jest trudno. 

00:12:06 

 

00:12:07 

Ja ci pomogę, będę przy tobie. Tak samo powiedzmy, są stosami sobie i to naprawdę robi bardzo, bardzo dużo. Kolejną rzeczą jest odrzucenie takiej zasady. 

00:12:18 

Wszystko albo nic. 

00:12:20 

Czyli właśnie albo uda mi się przespać ciągiem 12 godzin, aby nigdy się nie wyśpie, albo będę mogła czytać tą książkę przez 2 godziny, albo nigdy jej nie przeczytam, albo będą mogła ugotować porządny obiad. 

00:12:38 

Albo będę beznadziejna? 

00:12:39 

To jest to Wszystko, zwróćcie uwagę, o czym mówiliśmy przez cały dzisiejszy wykład. 

00:12:43 

 

00:12:43 

Ach i zdecydowanie warto nad tym pracować i znów przyłapuję się na tym tak L OK nie mogę teraz spać tych 12 godzin ciągiem, ale mogę poprosić moją przyjaciółkę, żeby wzięła moje dziecko na godzinę na spacer i ja wtedy będę spać. 

00:12:59 

Może się nie wyśpie. 

00:13:00 

Tak jakbym chciała, jakby mi się to marzyło, ale dostarczę sobie tą chociaż małą, ale jednak dawkę snu. 

00:13:08 

 

00:13:08 

I doceniamy tego, co mamy, ale też właśnie siebie. Jaka jest ta moja sytuacja? Z pewnością jest w tym wiele różnych trudnych aspektów, bo właśnie za mój jest 8 godzin w pracy. 

00:13:21 

Tutaj dziecko ma jakiś trudniejszy czas rozwojowy fill tutaj szef mi w pracy jeszcze feel. 

00:13:26 

Ciągle mówi, co mam zrobić w domu? 

00:13:28 

Tutaj mąż w pracy ze swojej pracy bardzo zmęczony, bo rzeczywiście ma trudny czas. Jest nam trudno, ok, ale jednocześnie. 

00:13:36 

 

00:13:37 

Mam tak nad głową, mam tą rodzinę. Ll, mam tą rodzinę, która być może robi bałagan, ale to jest właśnie efektem tego, że u nas w domu dużo się dzieje, że mamy siebie. 

00:13:47 

Mam ten pełen zlew brudnych naczyń, ale to znaczy, że dzisiaj dużo jedliśmy i mamy pełne brzuchy. Ta zmiana perspektywy, nad którą znów musimy pracować. 

00:13:58 

No właśnie, wiele mówię o tej. 

00:14:00 

Pracy wiele razy w tym moim wystąpieniu pojawiło się słowo proces i rzeczywiście. 

00:14:05 

 

00:14:05 

Proces to jest słowo klucz, dlatego, że zmiana zawsze jest procesem, a pierwszym etapem tego procesu jest samo słowo chcę. 

00:14:14 

Chcę też zmienić i jeśli tego chcenia nie ma was to nic się nie uda, więc być może będzie tak, że dzisiaj wy słuchacie tego wykładu i po prostu pójdziecie dalej, a być może za miesiąc Poczujecie, że chcecie jakoś wrócić do tych treści? 

00:14:29 

Jeszcze raz do tego podejść. Jeszcze raz to przemyśleć. Jeszcze raz sobie to przeanalizować, bo gdzie jest w was zacznij ja kiełkować ta myśl. 

00:14:37 

 

00:14:37 

 

00:14:37 

 

00:14:37 

 

00:14:39 

I ten jest tak też, jeśli myślisz sobie o wspieraniu innych ważnych dla siebie osób, które często mówią o tym, że Wszystko jest na ich głowie, żeby nim teraz dacie jakąś złotą receptę i ona nagle zaczną chcieć, to musi być rzeczywiście ich natomiast to, co chcę wam powiedzieć, to żebyście zastanowili się, jeśli jesteście manami ll, to jak traktujecie siebie, a jak? 

00:15:00 

 

00:15:00 

Twoje dziecko, jeśli jesteście dziećmi swoich ukochanych rodziców, to zastanówcie się, jak traktujecie swoich rodziców, a jak traktujecie siebie, jeśli jesteście przyjaciółką, to jak traktujecie przyjaciółkę? 

00:15:12 

A jak traktujecie siebie? Powiem wam, co mam na myśli na przykładzie tej relacji rodzic dziecko, bo taki przykład z racji pracy codziennej jest mi najbliższy, ale Jestem pewna, że z łatwością odniesiecie sobie to moje wytłumaczenie. No tych swoich relacji. 

00:15:27 

Zobaczcie, że kiedy uczymy czegoś dzieci? 

00:15:31 

 

00:15:31 

To dajemy inne, to czas. Nikt nas nie oczekuje, że dziecko po prostu nagle wstanie i zacznie sprawnie chodzić. Wręcz przeciwnie. 

00:15:40 

Cieszymy się z takiego pierwszego podniesienia z tego, że tylko gdzieś się tam podpiera, o jakieś meble z pierwszego przewrócenia z pierwszych 2 kroczków to już jest wielka euforia i radość w rodzinie i robienie zdjęć i chwalenie się wszystkim w koło. 

00:15:55 

 

00:15:56 

Ale też później, kiedy nasze dzieci uczą się mówić, kiedy uczą się wpisać, kiedy uczą się sznurować buty. Oczywiście, że nieraz pojawia się w nas jakaś taka nutka frustracji, ale generalnie wszyscy raczej dajemy naszym dzieciom czas i nikt nie oczekuje, że z pierwszym wzięciem sznurówek do rąk dzieci zaczną te buty samodzielnie sznurować. 

00:16:13 

Dajemy im czas, to chyba do tego, żeby ten czas dać również sobie. To jest to, o czym mówiłam przy temacie odpoczynku i relaksu, że na początku coś nam się wydaje dziwne, ale czym bardziej czym części to będziemy praktykować? 

00:16:27 

Tym będzie to bardziej nasze. 

00:16:29 

 

00:16:29 

Temu łatwiej nam będzie to robić. Dajmy sobie czas po 2 nikt nas nie pogania dziecka nie obraża, nie dokłada. 

00:16:38 

Nikt nie mówi do swojego dziecka, ty głupku, jak możesz tego jeszcze nie umieć? Jesteś beznadziejny, nigdy się tego nie nauczysz. 

00:16:46 

Takie słowa z ust wspierających rodziców nie padają, a raczej staramy się dodać otuchy. Tak widzę, że dzisiaj tabeli trudno i wierzę, że przy większej próbie będzie ci o wiele łatwiej. Każdy kiedyś czegoś się uczył. 

00:17:00 

Praktyka czyni mistrza, mogę ci pokazać, jak to zrobić krok po kroku chcę, żebyśmy zrobili to na początku razem wspieramy. 

00:17:08 

 

00:17:08 

To samo dajmy sobie. Zobaczcie do dziecka nie powiemy. Jesteś beznadziejny, natomiast wobec samych siebie częściej pojawia nam się właśnie taka myśl. Dzieciom daje im wsparcie i takie samo wsparcie. Warto dać sobie warto tak samo zaopiekować się właśnie sobą. 

00:17:30 

 

00:17:32 

I na koniec jeszcze jedna, bardzo ważna myśl. Nie ma wzoru idealnego pracownika idealnej. Mamy idealnej żony idealnej przyjaciółki, bo tego warto właśnie uważać sobie, że to, jaką my stworzymy sobie definicję, wystarczająco dobrej os. 

00:17:51 

 

00:17:51 

Wodę jest definicją właściwą. 

00:17:54 

Gdyby właśnie tak zwracam waszą uwagę na te przekonanie, które macie na to, czy one na pewno są wasze, czy one rzeczywiście płyną z waszej potrzeby, czy z przekonań, które gdzieś kiedyś ktoś wam wydrukował, albo same sobie w drukowaliśmy? Na podstawie obserwacji każde z nas jest wystarczająco dobre i z tą myślą chciałabym was zostawić. Bardzo dziękuję. 

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały