Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Dziecko wykorzystywane seksualnie. Zapobieganie wtórnej wiktymizacji

prof.dr hab. Maria Beisert
Terapia i edukacja seksualna ODC. 10/13

Jaki czynniki zwiększają ryzyko rewiktymizacji i czy można jej zapobiec?

Transkrypcja video Dziecko wykorzystywane seksualnie. Zapobieganie wtórnej wiktymizacji

00:00:00

 

00:00:17

Nie warto pomijać tej wiedzy, że wiele objawów wykorzystania może pochodzić z innych źródeł niż wykorzystanie. Jeśli posiadamy wielką wiedzę o ofierze, a zwłaszcza o seksualności ofiary.

00:00:32

To wiemy, jakie zachowania u tej ofiary?

00:00:36

 

00:00:36

Mogą być efektem wiedzy o rozwoju tej ofiary, a jakie o zachowaniach czy przejściach poza normatywnych, czyli nie wchodzące w skład puli rozwojowej dobra diagnoza ona jeszcze ma inny wymiar i ten wymiar tutaj państwu bardzo wyraźnie chce pokazać. Dobra diagnoza przeciwdziała zlewisku do wiktymizacji.

00:01:03

 

00:01:04

Ofiary, która.

00:01:07

No mają się ofiary, które potrzebują pomocy.

00:01:13

W trakcie diagnozy dowiadują się, że albo kłamią, albo ich zeznania wskazują na konfabulacje, a dziecko w swoim doświadczeniu ma poczucie przeżycia.

00:01:21

 

00:01:28

To są obiad, to są ofiary, które są nastawione na trudne wydarzenia. W związku z tym chcę państwu powiedzieć, że dobra prognoza to jest też element przeciwdziałający rewitalizacji, a oraz wiktymizację.

00:01:44

 

00:01:44

Trzeba mieć taką wiedzę, że oro wiktymizacji, czyli o tym, że ktoś może stać się ponownie ofiarą w dorosłości wykorzystania, gdy był ofiarą wykorzystaniem dzieciństwie, też decydują określone czynniki i my.

00:02:04

 

00:02:06

 

00:02:07

Czasami na te czynniki wiadomo, że mamy wpływ czasami nie, a więc zebrałam tutaj państwu na podstawy pracy Agnieszki i chłopskiej, którą znam od lat i z którym nam rzeczywiście, iż częściej okazję współpracować. Długo wybrałam państwo takie czynniki, które u osób wykorzystanych dzieciństwie.

00:02:30

Mogą w przyszłości doprowadzi do re wiktymizacji, czyli do tego, że fakt wykorzystania będzie czynnikiem uprawdopodobni mającym wrażliwość i ryzyko stania się ofiarą przyszłości.

00:02:45

I tu Państwo widzą, chodzi o inwazyjność czynu, bo im czym jest bardziej inwazyjny, tym większa wiktymizację. Szansa na realizację, ale pamiętamy, że umysłem i działaniami prewencyjnymi.

00:02:46

 

00:03:00

Możemy zahamować czyny na mniejszym poziomie inwazyjności nie dopuszczać do większej, że.

00:03:01

 

00:03:08

 

00:03:08

 

00:03:08

 

00:03:11

EE kontakt relacyjny ze sprawcą powoduje, że wykorzystanie kazirodcze są bardziej ryzykowne dla realizacji. Dłuższy czas wykorzystania i użycie siły podczas zdarzenia ostrzegam, wy mógłbym myśleć o wykorzystaniu w taki sposób.

00:03:32

 

00:03:32

Rok, żeby również mieć na oku to, że zrobiłabym zyczenie właściwa pomoc. One są czynnikiem sprzyjającym re wiktymizacji. Wracając do tego wykresu, teraz chcę skupić się na kolejnym etapie, a mianowicie nad tym, co się działo dalej z ofiarą i sprawcą. O czym je i tutaj chciałabym powiedzieć, że.

00:03:59

Może jeszcze chwilkę się cofając do tego wykresu też.

00:04:04

 

00:04:06

Zjawiskach wykorzystania z ofiarą i sprawcą w określonym kierunku, a mianowicie w kierunku ocalenia czy w kierunku terapii. Mamy duży wpływ, dużą szansę pomocy w 2 sprawach, żeby nie doprowadzać do powstania urazów.

00:04:25

Mam sprawcę doprowadzać do terapii czy ją prowadzić i nie doprowadzać do powtarzania się tych działań i tych czynów. Stąd też zabrałam tutaj dla państwa wiedzę o takich czynnikach, które zwiększają ryzyko, powstanie traumy, a więc po wykorzystaniu.

00:04:26

 

00:04:47

 

00:04:48

Ofiara ma mi oko 2 drogi droga ku ocaleniu wtedy, jeśli jej umożliwimy uzyskanie pomocy i niestety drogą ku traumie wiedza o tym, kiedy ryzyko traumą jest większe, to jest wiedza zebrana w tym slajdzie. Już państwo wiedzą, że traumę zwiększa to jeśli ofiara spełnia pewne cechy ryzyka.

00:05:17

Nóż, wcześn.

00:05:18

 

00:05:19

Trumnę zwiększają też powinni cechy sprawcy i tutaj państwo wiedzą, że ryzyko, gdy pracują z ofiarą powstaniu tobys wyższe. Gdy sprawcą był mężczyzna wyższym wieku, którym młodzi sprawcy działają, ll mniej inwazyjnie i mniej prowadząc ofiary w kierunku trayu i niestety ryzyko powstania traumy, a więc ryzyko działania ku negatywnym następstwem jest większe.

00:05:50

W wypadku kazirodztwa.

00:05:54

Pewne zdarzenia ono też mają większe znaczenie i niestety wyższy wskaźnik i wyższe znaczenie w kierunku powstania traumy to są takie cechy jak wielopostaciowy wykorzystania, a więc z dotykiem bez dotyku z zastosowaniem innych form jeszcze przemocy. Dalej działania agresywna, czyli to gdy dochodzi do.

00:06:10

 

00:06:22

Wyraźnych działań, no o charakterze na przykład przemocy fizycznej, gdy typ aktywności przekracza granice ciała.

00:06:31

 

00:06:31

Czyli te zdarzenia mają charakter penetracyjne i gdyby długo trwają i te cechy po stronie zdarzania też powinno, gdy opracowują i diagnozę i terapię dla ofiar skłonić nas do myślenia, że prawdopodobnie jest wymagane działanie głębsze i bardziej długotrwałe, bo te Alma i z bardziej prawdopodobna i ostatnią rzeczą, która już wynika z moich danych.

00:07:02

 

00:07:02

I wynika z tego, co mówiłam, to są cechy kontekstu, które niestety zawierają również nasze działania i nasz udział.

00:07:12

W którym małże ofiarę zbliżać do traumy. Przede wszystkim chodzi tutaj o kontekst rodzinny, a o tym, że pewne elementy takie jak karząca dyscyplina w rodzinie, jak rozwód w rodzinie, jak pewna niestabilność i brak oparcia.

00:07:34

 

00:07:35

Którą dziecko, które dziecko powinno otrzymać od rodziców. Ona powoduje, że dziecko to funkcjonuje w kontekście, który jest kontekstem bardziej ryzykownym.

00:07:46

I to, proszę państwa, odnosząc się do znowu takich niefortunnych, krzywdzących moyo bardzo negatywną znał, czemu osób publicznych w przestrzeni publicznej chcę powiedzieć, że fakt, że ktoś się wychowuje w rodzinie z patologią.

00:08:04

To nie jest faktem uprawdopodabnia mającym winę tej osoby albo jej odpowiedzialny za to co robi sprawca.

00:08:13

Chcę powiedzieć jasno, że.

00:08:16

To jest dodatkowy element zwiększający krzywdę dziecka.

00:08:20

 

00:08:21

A nie element, który powoduje, że należy mówić o jego winie czy broń Boże o współodpowiedzialności, ponieważ woda spoleczna jest niska.

00:08:33

O wykorzystało, o czym świadczą wypowiedzi osób publicznych.

00:08:39

I bardzo trudno nam odróżnić wtedy, co ta osoba mówi, powodując się braki młodzie aco ideologią, to chcę powiedzieć jasno, że.

00:08:39

 

00:08:51

Mój wykład ma przesłanie jednoznaczne dla drewno stów. Idea terapeutów nie wiedzą jest elementem, który również jest narzędziem obniżającym ryzyko powstania traumy.

00:09:04

Proszę zwrócić uwagę, że do cech kontekstów, w których my mamy głęboki udział, należy reakcja na ujawnienie to, jak traktują dziecko w czasie wyjazdu zy to jak chronimy je w trakcie przesłuchania.

00:09:21

To powoduje, że bierzemy udział albo obniżaniu ryzyka trayu, albo w podnoszeniu.

00:09:28

 

00:09:29

Przesłuchania dziecka, którą począł się w obecności wielu osób.

00:09:35

Które to czym się w obecności osób różnej płci i takie przesłuchania, które toczą się w sytuacjach, gdy nie jedna osoba zadaje pytania dziecku, to są przesłuchania, w których myślimy, że mój udział jako psycholodzy to bierzemy udział w procesie odpowiadania za zwiększone ryzyko powstawania traumy.

00:09:59

 

00:09:59

Wiedza o tym, że.

00:10:02

Czynnikiem obniżającym ryzyko traumy jest niezgodność między płcią sprawcy.

00:10:09

 

00:10:12

A płcią osoby przesłuchujący niezgodność. Jeśli sprawca był mężczyzną, powinna przysługiwać kobieta. Psycholog również powinien być kobietą.

00:10:24

 

00:10:25

I odwrotnie.

00:10:27

Więc taka miedza, która jest dość niska, by obserwuje mogła miast przesłuchań. To jest wiedza, którą dobrze jest myśli. Będziemy się posługiwać. To jest wiedza, która dotyczy nie szych.

00:10:45

Podstawowych elementów działań diagnostycznych i pomocowych. Dlatego o tym mówię, a badania pokazały na istnienie istotnych zależności między reakcją na ujawnienie a ryzykiem powstawania traumy. Na zakończenie tego fragmentu powiem jeszcze, że.

00:11:04

 

00:11:04

 

00:11:04

 

00:11:06

Proces ujawnienia onna oczywiście różne swoje etapy i na różny przebieg, w związku z czym wiedza o tym, jak on powinien przebiegać, to jest też wiedza, która pomaga nam w diagnozowaniu.

00:11:24

 

00:11:24

Doświadczenie dziecka, samo ujawnienie i sposób jego przebiegu. Wiedza o jego etapach to już jest dawno też jest pomocna w diagnozie, to na wszelki wypadek o tym chce powiedzieć. A teraz, proszę państwa.

00:11:41

Też zostawiłem państwu. Mam nowsze badania Beyond i zespołu.

00:11:45

 

00:11:46

Nie będę chciała się wymienić, za bardzo koncentrować, bo one są dla państwa dobrze omówiony na tych slajdach. Chcę natomiast powiedzieć o tym, bo to są rzetelne badania, które zawierają i dlatego je uwzględniłam dla państwa. Myta analizę z 51 opracowań, które badają jak wykorzystanie seksualne w życiorysie dzieci na różnych etapach rozwoju.

00:12:13

 

00:12:14

Ano odbijało się funkcjonowało i skutkowało w ich życiu dorosłym. Czyli chodziło o to, jak dzieci dorosłe ofiary. Kiedyś Wykorzystań adoptowały się do życia dorosłego i państwo mają tutaj wylicytowane te dziedziny, które było dziedzinami brani pod uwagę, a więc edukacja, praca, konflikty. Sprawdzam związki intymne i rodzicielstwo.

00:12:44

I każdy slajd zawiera informacje o tym, jak to wyglądało.

00:12:49

 

00:12:50

Chcę powiedzieć, bo Państwo mogą poświęcić się analizie dokładnie na poziomie slajdy i na poziomie literatury. Chcę powiedzieć, jakie były skutki ofiary były w ogóle osobami, gorzej wykształconymi niż nie.

00:13:06

Ofiary osiągały niższe dochody w swoim funkcjonowaniu zawodowym. Częściej były ma dość i aresztowane, częściej się rozwodził i żyły w separacji oraz gorzej funkcjonowały w ramach rodzicielskich.

00:13:14

 

00:13:21

I stosowały więcej przemocy. Badania to.

00:13:26

Ostrzegają nas jako specjalistów, żeby pracując w tym obszarze.

00:13:34

Posługiwać się władzą w takim kierunku, żeby obniżać możliwość adaptacji negatywnej. Natomiast też chcę powiedzieć, że około 30% wykorzystań to są wykorzystania, a symptomatyczne, czyli takie, które nie dają żadnych efektów i objawów, co nie znaczy, że w przyszłości nie mogą skutkować zaburzeniami adaptacji.

00:13:38

 

00:13:59

 

00:14:00

I chcę również powiedzieć, że oczywiście koncentrując się na negatywnych skutkach, to.

00:14:09

Powiemy również o tym, że ofiary są również przy dobrej pomocy zdolne do tego, żeby uruchomić swoje zasoby. Prowadzący do wzrostowego poradzenia się poradzenia sobie z tą sytuacją pracując jako praktyk wiele lat i ja licząc pracę akademicką z pracą.

00:14:33

Praktyczną, co uważam za sporą i dobrą podstawę do skutecznej terapii. To muszę powiedzieć, że wzrostowe tendencje ofiar są też w naszej pracy terapeutycznej codziennością.

00:14:49

 

00:14:52

To słowo codzienność ma podkreślić, że ocalenie jest możliwe i przy pracy z ofiarom. Należy o tym pamiętać. Należy też pamiętać o tym, że niesłychanym doświadczeniem człowieka jest prze konstruowanie.

00:14:53

 

00:15:10

 

00:15:12

 

00:15:12

 

00:15:13

Takiej tragedii życiowej albo dramatu życiowego urazu, albo zdarzenie negatywnego na tendencję wzrostową w postaci integracji i w postaci skoku rozwojowego.

00:15:27

O tym warto pamiętać, myśląc o pracy z ofiarą, a na zakończenie proszę Państwa jeszcze rzecz ostatnia, a mianowicie tak zwaną przekazy pokoleniowe na podstawie prac będą vima na podstawie też własnym głosiła uczelni.

00:15:44

 

00:15:46

Teoretycznych pomysłów chciałam państwu pokazać pewien schemat związany z tym coś i dziurę z tak zwanymi przekazami, które mogą istnieć w pewnych.

00:15:47

 

00:16:04

Warunkach międzypokoleniowych. Otóż gdy pojawią się mu świadczenie wykorzystania.

00:16:10

Skutkujące traumatyczną reakcją. To to sadź się dzieje z ofiarą, może skutkować w przyszłości w następnym pokoleniu poprzez identyfikację z ofiarą lub ze sprawcą.

00:16:26

W taki Przepraszam znak zapytania, co się stanie? Czy traumatyczne reakcja, która wystąpiłam ofiarą dają jakieś ryzyko, że na przyszłość on już jest identyfikuje z ofiarą?

00:16:41

 

00:16:43

Jako przyszła ofiara, doprowadzi do pewnych u siebie negatywnych zjawisk albo zweryfikuje się ze sprawcą. Czy to pytanie w ogóle jest zasadne i odpowiedź na podstawie literatury brzmi niestety, hah, wygląda to w ten sposób, że.

00:17:01

Po doświadczeniu, czyli po doświadczeniu bycia ofiarą można.

00:17:07

 

00:17:08

Z nią identyfikować się ze sprawcą, zmienić pozycję z ofiar wina sprawcy, co zdarza się częściej w przypadku płci męskiej albo zidentyfikować się z ofiarą.

00:17:20

Co się zdarza częściej w przypadku płci żeńskiej i wtedy doprowadza to do takiego zjawiska jak wybór nieodpowiedniego partnera, gdyż satysfakcja w związku seksualnym.

00:17:23

 

00:17:35

I zaburzona relacja z dzieckiem też relacja seksualna, bo o co mi chodzi i ona może doprowadzić do powtórzenia tego wzorca, czyli do tego, że ktoś, kto funkcjonuje i funkcjonował jako ofiara, czy mój swoje dzieci ofiarami, a ktoś, kto funkcjonował jako sprawca też czy mój z nich ofiary albo sprawców i to się dzieje przez powtórzenie wprost.

00:17:39

 

00:18:02

Wzorca, czyli to, że ktoś był sprawcą, powtarza tam założyć i ktoś inny zostaje sprawcą albo identyfikacja z ofiarą czy mnie odwróceniu wzorca, czyli ktoś był ofiarą?

00:18:16

Odwraca wzorzec i doprowadza do powstania sprawcy. Albo jest jeszcze 3 sprawa czy nie wypiera w ogóle wzorzec?

00:18:17

 

00:18:26

I też doprowadza do tego, że ktoś komu przekazuje swoje doświadczenia. Sam jest wykorzystany tak temu wzorzec wyglądała pański. Tutaj jeszcze zaznaczyłam.

00:18:34

Tak ten.

00:18:34

 

00:18:41

Pewnie versje, które są bezpieczne.

00:18:44

 

00:18:46

Stawki nie powiedziałabym przykrymi może efektami dźwiękowymi, dlatego, że ci pomoglo kobiet wersją jest przekazać międzypokoleniowych identyfikacja z ofiarą.

00:19:00

I tego rodzaju życie, że przez bycie ofiarą i przez deficyt prawnych możliwych.

00:19:09

 

00:19:10

I koniecznych dla dziecka zasobów głównie chodzi tu o Kobiety i matki. To osoba nie dysponuje dobrym możliwością ochraniania dziecka.

00:19:21

I wtedy.

00:19:23

Wiążę się z wiążąc się z nieodpowiednim partnerem, wiąże się z osobą, gdzie naraża się na.

00:19:31

Taki rodzaj relacji, że ta osoba jako partner tej Kobiety jest niebezpieczna dla dziecka.

00:19:38

Już wtedy dochodzi do odtworzenia pewnego wzorca relacji, gdzie partner wykorzystuje.

00:19:47

Dziecko tej Kobiety mówimy, że wtedy dochodzi do powtarzania wzorców wprost, czyli do takich zachowań, gdzie ona sama była ofiarą, a jej agresywny sprawca jest teraz dalej agresywny dla dziecka.

00:20:04

To znaczy, związała się z mężczyzną o takich cechach, jakiej sprawca albo o wzorcach odwróconych, że związała się z zupełnie kimś innym.

00:20:10

 

00:20:15

 

00:20:15

Kto poziom nie ma cechy odwrotne, czyli jest wzorzec odwrócony, ale też jest sprawcą tego działającym w dokładnie odmienny sposób.

00:20:25

No i wypiera mnie wzorców, kiedy robi Wszystko, żeby się nie wiązać, a i tak wiąże się z taką osobą, która w jakiś sposób ma dostęp do dziecka, bo to są osoby, które wcale nie muszą się wiązać. Nas to.

00:20:40

 

00:20:40

Ale ale tak funkcjonują rodziny mnie, że stwarzają dostęp sprawcy do dziecka i też wersja poprawka, która zmienia prawdopodobna i dochodzi mówi o identyfikacji ze sprawcą u kobiet, a więc kobieta nie identyfikuje się z ofiarą, ale ze sprawcą i zostaje sprawcą dla własnych.

00:21:05

 

00:21:09

Mówimy wtedy, że też wchodzi w nieudany związek i szuka obiektu zastępczego i t BUD zastępczy doprowadzą do.

00:21:18

 

00:21:18

 

00:21:18

Takiego statusu sprawczyni Kobiety jak nauczycielka miłości to jest pewien rodzaj określenia dla Kobiety, która jest sprawcą taki rodzaj jak agresywna ofiara.

00:21:32

Czyli to jest ktoś, kto był tak wykorzystany dramatycznie i traumatycznie, że dokładnie robi to samo, to musi miano.

00:21:40

 

00:21:40

 

00:21:40

 

00:21:41

I jako tak zwana wspólniczka mężczyzny, czyli jako osoba, która wykorzystuje dzieci, jest kobietą, ale wykorzystuje dlatego, że mężczyzna wykorzystuje ją, a ona jest w stanie się temu oprzeć i ostatnim rzecz, a jest mechanizm, który wystąpiły u mężczyzny.

00:22:03

 

00:22:03

U mężczyzn wygląda to tak, że bycie sprawcą powoduje identyfikację ze sprawcą, a więc to, że ktoś był wykorzystało staje się sprawcą dla własnych dzieci i też działy się przez albo brak związku z kobietą, albo przez nieudany związek z kobietą i przez to poszukiwanie obiektu dziecięcego jako obiektu, który dla tego mężczyzny jest na tyle bezpieczny.

00:22:34

 

00:22:35

Że musi się go bać jako obiekty seksualne i wtedy mamy do czynienia z takim sprawcą psychopatycznym, który działa uszkadzając o, bo każdy dla niego człowiek w kontakcie seksualnym traktowany jest jako narzędzie do zaspokojenia potrzeb i nic więc albo jako sprawca regresywny, który boi się kontaktu z dorosłą kobietą.

00:23:02

 

00:23:03

Będąc kiedyś ofiarą i wykorzystuje dziecko jako obiekt rodzący bezpieczeństwo.

00:23:11

Albo jako sprawca preferencyjny, który na skutek wykorzystani.

00:23:18

Jako obiekt preferencyjnie traktuje dziecko, bo z innym o Black temu, gdy miałem do czynienia i w relacji u mnie wyłącznie funkcjonować, Pochylę, gdzie równość jest elementem, który jest elementem Anders innym, a dziecko jego atrybuty między nimi bezbronność jest elementem preferencyjnym.

00:23:41

 

00:23:42

I w ten sposób chciałem pokazać państwu, że wykorzystanie jest z łowiskiem o wysokim stopniu zarówno urazowe inności, jaki zjawiskiem o nie kwestionował o statusie patologii i to po tologia ona obejmując ofiarę i obejmując sprawcę.

00:24:08

Ona jest elementem szkód i elementem krzywd elementem traumy.

00:24:14

 

00:24:15

Również tego poglądu, że dosyć mocno podkreślają w patologię. Wskazuje na to, że.

00:24:24

Jest to patologia po stronie ofiary i po stronie sprawcy, ponieważ pracuje i z ofiarami ze sprawcami, to na wstępnym etapie strappy sprawców. Jest to problem dla sprawców nie do przyjęcia. Sprawcy mają czasami poczucie, że.

00:24:38

 

00:24:43

To nie jest patologia, że jest to sposób zaspokojenia i nie uważają, że po ich stronie jest to coś patologicznego. Pogląd tym znam, nie zgadzam się z nim dlatego, że o ile krzywdzący chrakter.

00:24:51

 

00:25:00

Patologii ukrytej w wykorzystaniu seksualnym jest istotny i znamy.

00:25:06

I specjalistą i nie o tyle takie poczucie, że sprawca jest również osobą, której zdrowie psychiczne jest i dobrobyt zaburzony nie towarzyszy wszystkim.

00:25:06

 

00:25:18

Dlatego też zwracam uwagę, że zła blisko patologii, którym jest wykorzystanie seksualne, traktuje jako zjawisko patologiczne dla wszystkich, dla ofiary i sprawcy, ale też zjawisko patologii, która swoje skutki.

00:25:35

Również przerzucanie następne pokolenie i z tego powodu, proszę państwa.

00:25:41

Zgodziłam się na przyjęcie z dużą ochotą zaproszenia, którą w które Fundacja dajemy dzieciom siłę skierowała do mnie bardzo za to dziękując za taką możliwość i też dedykując wykład Karoliną, dlatego, że ta dziewczynka pokazała, że wszyscy jesteśmy zaangażowani w proces albo promowania patologii, albo przeciwstawiania się patologii.

00:25:59

 

00:26:12

Ponieważ patologia z czymś, co naszemu życiu seksualnemu szkodzi, je rujnuje, więc zachęca.

00:26:12

 

00:26:20

Sam do tej 2 ścieżki. Wiedza jest najlepszym narzędziem. Przeciwstawianie się patologii i dążeniu ku zdrowiu. I dlatego proszę państwa, nie zakończenie, jeszcze podsumowanie.

00:26:35

Tak, żebyśmy wiedzieli, że te czerwone strzałki?

00:26:35

 

00:26:40

 

00:26:40

Które na tym wykresie są wyraźne, to oni pokazują, że możemy doprowadzić do tego, że wykorzystanie seksualne wiedzie ku, a celom.

00:26:51

Ich uruchomienie mu tendencji wzrostowych i wiedzie ku terapii, a czerwona strzałka oto cale niebo przekazu pokoleniowego polega na tym, że przerywamy ten przekaz i pomagamy przerwać ofierze i tak samo pracując ze sprawcami pomagamy, bo przerwać sprawcy.

00:27:11

 

00:27:11

 

00:27:11

 

00:27:13

Optymistycznie widzenie świata wydaje mi się, ze jest też jednym z zasobów terapeuty i taka świadomość widzenia tych zasobów i świadomość bycia po stronie zasobu.

00:27:25

 

00:27:26

Pacjenta wiedzie ku temu, że możemy przerwać przekaz i pomóc mu uruchomienie Hani znów zaradczych. Mówię o tym dlatego, że też Jestem osobą, która pracując z ofiarami i sprawcami ma okazję dzięki mi towarzyszyć w drodze pozdrowił. To jest też nasz zasób zasób terapeutów, który prowadzi nas do tego, że symuluje, wpadamy w patologię.

00:27:56

Ten ostatni fragment tego, co powiedziała Anne, obrazuje ten slajd.

00:27:59

 

00:27:59

 

00:28:02

 

00:28:04

 

00:28:04

 

00:28:04

Gdzie wykorzystanie było traumatyczne? Reakcja też, ale nie doprowadzimy do identyfikacji z ofiarą i ze sprawcą. Jeśli da mu dobre wsparcie jako dorośli na różnych etapach.

00:28:18

Wszyscy, których którzy tutaj jesteśmy, możemy dawać wsparcie. Ci, którzy nie są profesjonalistami, mogą dawać wsparcie przez wiedzę taką, które być może zachęci państwa. Przez ten wykład był niezbierania prawnicy, dysponując swoją wiedzą klinicyści swoje.

00:28:37

 

00:28:38

I proszę państwa, też elementem, którego nie można lekceważyć. Ją wynika z teorii może nieco innych, a mianowicie stołu przywiązania czy relacji z obiektem rozwojowy.

00:28:49

Związek partnerski też jest elementem hamującym, coraz generacyjnej w celu wykorzystania i dzięki temu weszliśmy do końca. Dziękuję niemu wszystkim dzieci, wszystkich moich pacjentów, studentów, sprawców, którzy przyczynili się do.

00:29:09

Tego, żebym mogła dążyć ku ocaleniu, przerwaniu trans generacyjnej nych, niedobrych komunikatów.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały